Tack för utmaningen!


Jag blev utmanad. För längesen. Jag har bara varit alldeles för slö. Och upptagen. Men nu Angeliga, nu är utamaningen gjord! Sisådär en månad senare. Tack för frågorna - här kommer svaren:


1. Hur skulle du spendera en perfekt dag?


En perfekt dag är en såndär vårdag då solen skiner som mest, träden är sådär krispigt gröna och man tar med sig sitt bästa sällskap i cabben mot Österlen. På vägen tar man många små stopp. Dricker kaffe ur termos i skogen. Äter lunch på något mysigt gästgiveri. Äter glass vid vattnet. En sån där dag är så lätt. Och jag får se det vackraste jag vet.




2. Om du bara fick äta en sorts fikabröd resten av livet, vilket skulle det bli?

Är rabarberpaj med vaniljsås ett fikabröd? Fikabröd är inget jag tycker så mycket om tror jag.

 

3. Du får stjäla en hel outfit från en annan bloggare, vilken outfit tar du och vem tar du den ifrån?

Jag har ingen aning faktiskt. Men jag tycker att Tina har en behaglig stil med många kläder som jag vill ha.

 

4. Du får resa tillbaka i tiden till vilket årtal du vill och spendera en dag där. Vilket år reser du till? (Gärna en plats där du spenderar dagen också)


Jag skulle nog resa tillbaka till dagen vi skulle flyga till USA, Martina och jag. Vi hade ungefär en månad framför oss. Vi hade Las Vegas, Grand Canyon, San Diego, Los Angeles, San Fransisco och många andra ställen framför oss. En herrans massa mil tillsammans i en silvrig bil. Känslan i magen före en resa är nog en av mina bästa känslor. Dagen var den 21 september år 2010 har jag för mig. Eller 2009 kanske?

 




5. En superb trerättersmiddag står på bordet. Alla rätter är dina favoriter. Vad serveras?


Förrätt: Carpaccio på oxfilé med mycket tryffelolja, parmesan och ruccola sallad.

Varmrätt: Spagetti med köttfärssås.

Dessert: Klassisk Creme Brulé. Precis som den är. Inte med en massa smaksättningar och trams till.

 

 

6. Brev skrivna för hand, på dator eller på skrivmaskin?


För hand är det enda rätta!

 

 

7. Kjol, klänning eller byxor?


Klänning är både skönast och finast.

 

 

8. Du känner dig plötsligt som en friluftsmänniska och vill bege dig ut i vildmarken några dagar för att ta dig fram längs en vacker led. Går du, cyklar du eller rider du?


Jag önskar att jag kunde svara rider. Det låter mest romantiskt. Men jag är livrädd för hästar. Så jag får väl cykla helt enkelt.

 


9. Du får umgås med vem du vill i hela världen för en dag. Vem umgås du med och vad gör ni?


Svårt. Men det vore fint att få hänga med farfar för att få reda på vem han var. 

 


10. Blommigt eller prickigt?


Blommigt. All over!


 

11. Vad är det roligaste/bästa du varit med om i år hittills?


I år har jag mest njutit av resorna till Köpenhamn och Paris. Mitt nya vikariat. Beskedet om skatteåterbäringen. En romantisk kräftmiddag i början av januari. Några trevliga after workar och andra sammanställningar med mina nära. All god mat jag har ätit. Och såklart en herrans massa andra saker.   









Jag ♥ Kommentarer!
Postat av: Art By Tina - Konst & Fashion

Coolt! Nu blev jag allt smickrad! Kul att inspirera andra=)

2012-05-19 @ 13:31:56
URL: http://trueborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Din mailadress: (visas bara för mig)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0