Om Anna Linnea.


Min mormor har alltid så länge jag minns varit av den pigga arten. Har hon ont lider hon alltid under tystnad och aldrig hör man ett klagande ord. Omtänksammare människa är svårt att hitta. Aldrig sätter hon sig själv framför någon annan. Jag vill bli som henne. Det har jag alltid velat. Jag ser upp till min mormor. Anna Linnea. Modern är hon också. Snygga kläder och en lagd frisyr är mycket viktigt. Helgens sjukhusbesök gick bra. En omtumlad 87-årig mormor berättade att det hade varit strängt på intensivvårdsavdelningen. Men att där var många snygga killar som arbetade och tog hand om henne. Med rosiga kinder berättade hon om de rara flickorna som arbetar som systrar på hennes avdelning. Sen sken hon upp och det riktigt lyste i de ljusbruna ögonen när hon berättade om att hon fått chokladpudding till dessert häromkvällen. Det kommer att bli bra. Det finns ingen annan väg att gå. Det vet jag. 


I den röda soffan. Anna och Alicia en solig dag i augusti.







  


Jag ♥ Kommentarer!
Postat av: Linda - ndaiL

Ja, superkul!

2011-01-23 @ 17:36:36
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Alexandra

låter som en underbar mormor :)

2011-01-23 @ 20:56:29
URL: http://alexandrareichert.blogg.se/
Postat av: Eleonore

Det är så underbart med såna krutdamer, underbar mormor du har! :)

Ok, men du kan prova att göra pesto på solrosfrön istället för pinjenötterna :)

2011-01-24 @ 07:57:10
URL: http://fikamed.blogg.se/
Postat av: Fifi

Vilket fint porträtt av din mormor! Hon verkar lite som min. Min mormor är inte så gammal än, men hon har haft jättemånga sjukdomar (dåligt hjärta, högt blodtryck, cancer, diabetes, galloperationer, tarmvred etc) sedan hon var ca 50. Dock har hon aldrig klagat, utan hon har alltid varit pigg och glad och aktiv, skaffat sig nya vänner och hobbies hela tiden. Hon började t ex rida när hon var över 60!



Tror du på en glenda alltså? Nu tror jag stenhårt på en Glenn igen :)



kram

2011-01-24 @ 10:32:09
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Tina

Underbart fint, vilken mormor! :)



2011-01-24 @ 15:40:25
Postat av: Smaragdalena

Ja jag vill också vara en sån där glad och positiv människa, som alltid kan se ngt positivt i allt och sprida glädje omkring sig.. Och jag känner att jag sakta men säkert börjar komma tillbaka till den personen igen, som jag var när jag var ung.. Innan alla sjukdomar och tragik kom in i mitt liv (och min man dog). Och det känns underbart!!! :D



sv: Ta den tid du behöver för utmaningen :) Jag kikar in hos dig då och då och kollar ;) Och klockan jag har är en klocka av märket JetSet.. Och jag ÄLSKAR den!! Gillar att den är så stor och klumpig, haha!!



KRAM :)

2011-01-25 @ 01:09:10
URL: http://smaragdalenas-smaragder.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Din mailadress: (visas bara för mig)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0