The Award


Jag fick en himlans trevlig award för ett tag sedan. Från den bedårande Ulrika. En riktigt rolig award enligt mitt tycke. Ni undrar vad den innebär. Här ska ni får höra:


Man ska berätta fem saker om sig själv och sedan ska man presentera 15 andra bloggare och länka till dem. Länka också tillbaka till den som gett dig awarden direkt till inlägget. Själv kommer jag inte att länka till 15 stycken, då jag nog inte har 15 favoriter. Men ett par stycken godingar ska få nöjet att bli presenterade.



Först och främst fem saker om mig själv.


1.      Jag drömmer om en tatuering på sidan av mitt pekfinger.

2.     Jag älskar armband, i mängd och parti.

3.     Jag blir löjligt knäsvag av män i uniform.

4.     Jag har fantastiska vänner.

5.     Jag är pinsamt dålig på att baka. Men övar i smyg ibland.

 


Mina favoritbloggare (utan någon inbördes ordning)


 

Fifi fantastic

Fifi is fantastic! Ja det lär ni alla märka när ni klickat på hennes namn. Hon skriver på ett sätt som gör att man blir intresserad. Jag skrattar, tänker och känner när jag läser. Bor i Göteborg, har ny lägenhet på gång, bebis i magen och katterna ska snart få komma hem igen. Hon är rar. Hon är fin. På alla sätt och vis.

 

Smaragdalenas smaragder

Oerhört vacker kvinna med underbar smak och känsla för stil. Här får man se fotografier på snygga kläder, det vackra hemmet och läsa ord om känslor och tankar. Allt i en alldeles lagom blandning.

 

Från otränad till tränad – Lillohlson

Maria sätter fokus på träning i sin blogg. Det är en behaglig blandning. Träning, tankar och känslor i mellanåt, om vardagen och hennes största intressen. Hon bjuder på bilder och är stark som få ska ni veta!

 

Bryderier och Obryderier

En av de bästa jag har i mitt liv. En själsfrände. Hon har en alldeles speciell fingertoppskänsla. På det mesta. Sättet att skriva på är fantastiskt. Vi tänker ofta likadant. En stor stöttepelare till mig. En tjej att lita på. Hon är modigare än hon tror och är nyinflyttad till en ny stad. Snart får vi nog se mängder av fotografier på hennes fina blomsterarrangemang som de gröna fingrarna tillverkar om dagarna.

 

Krulli

Ulrika är ödmjuk som få och kramar om en när man som mest behöver det. En bra lyssnare med fantastiska åsikter. Hennes blogg är full av blandade tankar, intressanta ämnen tas upp och ett och annat snyggt foto dyker upp. Hon bor på en ö och jag är avundsjuk på hennes röda lockiga hår.

 

Mlemlan – angel with silver wings

Jobbar på natten och sover på dagarna. Fan av Robyn, Robbie och Depeche med ett fantastiskt tålamod och ett stort hjärta. Bli hennes vän och hon finns alltid där för dig. Mixar sin blogg med personligt och opersonligt på ett perfekt sätt.

 

Sopnedkast

Har en underbar stil! Hennes egna personliga stil. Jag älskar varenda klänning hon äger. Man får följa med bland blommigt, prickigt och spets. Ibland får man ta del av vardagen och ibland av bröllopsplaneringen. En mysig blogg av en härlig tjej med mycket positiv energi. Jag blir glad varje gång jag trillar in på hennes sida.

 

Fika med Eleonore

Här får man följa med bland fantastiska bakverk och mysiga tips. Hon är en gud på det här med tårtor, kakor, röror och recept. Jag imponeras gång på gång och blir sugen på att stöka i köket varje gång jag går in på hennes blogg. Tack för alla tips och för en mysig blogg Eleonore!

 

Fröken Bitterfitta

Ger mig underbara skratt. Sakerna hon skriver om. De är klockrena. Tycker ofta bra saker och är sådär naturlig som vi alla egentligen är. Innerst inne. Självdistans, ironi, humor och en gnutta allvar. Precis så som jag tycker om det.

 

Invisible world

Jag tycker om att få ta del av resan. Mot Columbia. Det gör mig lycklig i magen. Att den blandas ut med träning, en gnutta jobb och vardagsliv gör det hela bara bättre. Så mänskligt. Och så bra. Vilken bra kille han är!

 

Maris trädgård

Min söta barndomsvän. Grönare fingrar än hennes är svårt att finna. Jag önskar att jag vore lika duktig som hon. Hon äger ett fantastiskt hus, en fin familj och en underbar trädgård. Om allt detta får man läsa i hennes blogg.

 


Nu var det slut på favoriter, gör detta ni med - ni som känner för!





Jag ♥ Kommentarer!
Postat av: Eleonore

ÅH tack söta du för de fina orden! Vad glad jag blir :D

2011-02-09 @ 12:38:38
URL: http://fikamed.blogg.se/
Postat av: krulli

Trevligt, ska sätta mig och se om jag kan klicka runt lite senare :)



SVAR: Jag fick bara gjort hallen, resten av lägenheten får jag ta lite i taget. Man får liksomplocka undan allt, diska eller torka av det, torka golv och gärna damma väggar innan man ställer tillbaks.

Fördel at det lär bli rent hemma (och ommöblerat!)



Trevligt, jag ska spana in den.



Tack detsamma, jag antar att du jobbar?

2011-02-09 @ 15:04:40
URL: http://krulli.se
Postat av: Angeliqa

Åh tack så mycket för de fina orden!

2011-02-09 @ 15:18:13
URL: http://sopnedkast.blogspot.com
Postat av: Fifi

Men gölle dig, tusen tack vännen! DU är fin, finare, finast! Aaaawww, vad jag blir glad!



Vi har köpt en sådan här vagn:

http://www.emmaljunga.com/se/Barnvagnar/Hitta_din_modell/Classic_Sport-26.html

Fast inte i beige, utan i Navy. Inte världens roligaste färg, men fördelen är att det är lätt att pimpa en vagn med en massa fina färger!



Vad bra, låt tankarna på kärleken vila lite så ska du se att du kommer att känna vad som är rätt!



kram

2011-02-09 @ 15:26:35
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: mikael

Tack! Vad glad jag blir.



Ta hand om dig! Kramar

2011-02-11 @ 08:58:46
URL: http://montani.blogg.se/
Postat av: Smaragdalena

ÅÅÅH vad GLAD jag blir av dina ord!!! Du gjorde min dag - verkligen!! <3

jag antar absolut utmaningen.. måste tänka lite några dagar först bara :P Återkommer med en kommentar när den gjord!



/STOR VARM KRAM till världens bästa alicia!! <3 <3

2011-02-12 @ 01:48:19
URL: http://smaragdalenas-smaragder.blogspot.com
Postat av: Mari

Söta goa ALician Tack för dina fina ord!!!!!!!!

Nu ses vi i veckan jag längtar!

Puss puss puss!

2011-02-14 @ 09:03:02
URL: http://maristradgard.bloggspot.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Din mailadress: (visas bara för mig)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0