Elsa + Rudolf = Sant


Jag pausar från allt jobbande för att titta till er lite. Och visa ett litet livstecken. 
Jag sitter i köket och tittar ut på den snötäckta trädgården. Att gå ner och sätta sig med en stor kopp varm choklad och en god bok där inne i lusthuset lockar mer än någonsin. Det lilla röda trähuset med vita knutar på innergården. Men det hinns inte med. Istället sitter jag här med saffrans-teet i koppen och kastar kärleksfulla blickar mot Elsa. Hon leker med Rudolf, den stora fina halmbocken som egentligen inte ska sättas fram ännu. Rudolf är större än Elsa. Men det stoppar inte denna katten. Rudolf kommer nog att vara död innan julen ens har kommit tänker jag. Och fortsätter kasta kärleksfulla blickar mot dem.
Mer än så tänker jag inte göra innan det är dags att jobba. Igen. Allt detta jobbande tar kål på mig. Jag undrar hur länge till folk tänker vara sjuka. Och när det ska anställas mer personal. Trevlig helg!


Lusthuset - hösten 2010






Jag ♥ Kommentarer!
Postat av: Fifi

Jobba inte dig sjuk bara vännen!



kram

2010-11-26 @ 19:25:57
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Maria

Ja, Rudolf kommer vara död till jul. Tro mig. Jag vet hur det är :)

2010-11-30 @ 10:34:40
URL: http://metrobloggen.se/lillohlson

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Din mailadress: (visas bara för mig)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0