Det där med yrkesval


Man ska trivas på sitt arbete säger dem. För det är där man spenderar den mesta av sin tid här i livet. Jag misstänker att de har rätt. De där kloka människorna. Jag har två drömmar. De har följt med mig i några år nu. Faktiskt. Den ena drömmen är att bli frisör. Den andra är att få arbeta med vin. Som säljare för en vinagentur. Där har ni två av mina passioner i livet. Mitt egna och andras hår och så vinet. Då är frågan hur man tar sig till en av de där två drömmarna. Är det någon som vet någon BRA frisörutbildning? Gärna i Göteborgsområdet om man får komma med krav. Och är det någon som vet hur man skaffar sig ett säljjobb inom vinbranschen?
Skulle någon som vet av en händelse ha svaret till mig mottages det med stor tacksamhet. Jag vill ta mig vidare i livet. Jag är redo. Att utveckla mina drömmar.





Flickan med frisördrömmar






Flickan med vinimportdrömmar


(mindre snygga bilder men jag bjuder på det!)






  


Jag ♥ Kommentarer!
Postat av: Emma. I was on the moon. With Steve.

Satsa! :)



Gör den där utmaningen också, den är ganska rolig.

Tack så mycket! :D

2010-11-18 @ 22:46:29
URL: http://onthemoonwithsteve.blogg.se/
Postat av: mlemlis

du ser iaf gladare ut på vinbilderna, kanske är fylla, hihi :)

2010-11-19 @ 10:38:54
Postat av: LaLizita

Först vill jag tacka för din fina kommentar :) Jag tror det blir svårt för mig att lägga ner helt ;)



Sen vill jag bara säga: WHAT?!?!? De där är väl inget svårt att fixa till? Klart du ska hoppa på det direkt. Skillnad om din dröm hade varit att bli stjärna i Hollywood.. Inte lika lätt kanske.. ;) Men varför har du väntat med detta? Varför har du inte sökt in på en frisörskola tidigare? Vad är det som hindrat dig? Det där med vin vet jag inte så mycket om men du kan ju börja med att fråga om du får "praoa" hos den där Bengan ;)



Tycker absolut du ska satsa på detta nu! Annars kommer du ångra dig :)



Jag vet en frisörskola här i Malmö som fått väldigt bra betyg av många. Jag och min grupp gjorde examensarbete på det :) H-Akademin eller Scandinavian Hair Academy heter dom.



Lycka till nu!

KRAM

2010-11-19 @ 19:49:54
URL: http://lalizita.blogg.se/
Postat av: Ida

Utveckla dina drömmar du, det bör man göra!

2010-11-20 @ 16:41:22
URL: http://alittlebitmoreee.blogg.se/
Postat av: fifi

Vad härligt att du vet vad du vill göra! Jag tror att om man väl har kommit på det, då har man nog gjort den svåraste delen. hur du ska uppnå dina drömmar kommer du att upptäcka!



Ja, vi måste ta den där fikan snart, det ser jag verkligen fram emot!



kram

2010-11-20 @ 20:54:31
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: b

SPA är väldigt dyrt men skulle jag få lite bloggrabatt så varför inte ;)



Får ofta muskelknutor vid skulderbladen så massage skulle jag behöva regelbundet.



Förkylningen känns bättre och igår var jag ute och sprang lite lätt.



Ha en fin dag



2010-11-21 @ 11:29:46
URL: http://montani.blogg.se/
Postat av: b

Du verkar vara väldigt målmedveten så jag tror att du kommer få uppleva dina drömmar inom en snar framtid.



Har också drömmar om yrkesliv men är nog antagligen för feg.



2010-11-21 @ 11:31:04
URL: http://montani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Din mailadress: (visas bara för mig)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0