Det värmer i hjärtat


Jag må vara tjatig. Jag har säkert ältat det förut. Men det här med Yoga gör underverk på mig. Det är helt fantastiskt vilken effekt det har. Man blir så lugn, så avslappnad, så koncentrerad, så inne i sig själv, på djupet liksom, man stänger ute resten av världen för ett slag och kommer tillbaka med ett varmt hjärta. Att det ikväll dessutom har varit en fantastisk kväll med blå himmel och strålande sol har inte gjort det sämre. Så efter yogan avslutade jag och fröken (ja, nyskild som hon är är hon nu en fröken igen) A med en riktigt lång promenad utmed havet. Djupa samtal, diskussioner, filosofier, teorier och tankar om livet, kärleken och arbetet bollades oss i mellan. Halvvägs pausade vi hos några vänner som grillade på en klippa. Jag fick i mig en rå korv och lyckan var total. Det spritter i kroppen på mig idag!

Jag tänker starta upp morgondagen tidigt med raja-yoga och följa upp med lite spa. Hjärtat kommer att vara varmt och lyckligt hela dagen sen.

Har du något som gör dig riktigt varm i hjärtat?



Idag och Imorgon

 




Jag ♥ Kommentarer!
Postat av: Nina

Sv: Jag älskar också Body Shop, därför är jag så glad att dom har kommit tillbaka =)



Yoga är verkligen skönt. Ska själv komma igång med det nästa vecka. För nu ska jag tränka nästan varje dag eftersom jag kommer vara ledig på dagarna =) Ha det bra!

2010-06-01 @ 15:31:56
URL: http://chicnina.blogg.se/
Postat av: fifi

Härligt att du har hitat en träningsform som du mår så bra av. Just yoga är inte riktigt min grej, men däremot boxning, det älskar jag!



Du kommer inte vilja gå utanför dörren när Elsa har flyttat hem till dig. Du kommer vilja sitta med henne i famnen, titta på henne när hon äter, leker och sover precis hela tiden. Det kommer bara att vara hon som gäller, och det är det som är så fint!



kram

2010-06-01 @ 18:16:19
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Din mailadress: (visas bara för mig)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0