Talking about magic


Jag vet att det är totalt ointressant att läsa om vad folk gör och inte gör om dagarna. Men just idag måste jag få dela med mig om min dag. Den började med arbete mellan 7-15. Helt i min smak. Rätt som det är så står han där. Äntligen är han hemma. Efter en hel evighet. Det kändes som magi. Dagen fortsatte med kaffe på mitt favoritställe med min nyfunna vän. Mys. Ännu bättre skulle det bli. Jag tog mig en härlig promenad till jobbet igen. Upp för den pampiga röda mattan i det stora gamla vackra trapphuset i byggnaden från 1902. Upp till min oas. Asia spa. Vilket fantastiskt ställe. Jag var nästan ensam där nu på kvällskvisten. Det var jag och tystnaden. Djupa andetag, tankar rensades ut, vi pratar om avslappning på hög nivå. Några minuter i champagnebädden, jacuzzin och så lite aquajogging. Sen var jag redo för det som kan vara det bästa som finns på hela jorden. De varma källorna. Helt öppet mot snön på taken, minusgrader och en utsikt mot havet som inte går att beskriva med ord. Gudomligt. Vattnet är så varmt att det ryker. Röken ser sådär mystiskt, magisk och sagolik ut. Där kan jag ligga hur länge som helst. Slumra till. Återigen andas. Och tänka. Det är fantastiskt. Lite saltvattenbastu, te och frukt. Sen var det dags att komma tillbaka till verkligheten igen. Scrubb och underbar lotion och jag känner mig lenare och renare än någonsin. Jag blev vackert omhändetagen av fina Kristin nere i baren. Hon försåg mig både med mitt bästa glas rött och en bit torskfilé. En shiraz från USA förövrigt. olumbia Crest för den intresserade. En kvällstidning och jag kände mig mer avslappnad än någonsin. Jag njöt. Mer lugn, avslappnad, harmonisk och glad kan man inte känna sig. En rask promenad hemåt och här sitter jag och känner mig fortfarande som en prinsessa. Följ mitt råd och besök Varbergs stadshotell och Asia spa.





Återigen magi



Jag ♥ Kommentarer!
Postat av: Tina

Det låter verkligen helt sagolikt skönt! Som sagt...jag är nog inte så svår att hänga på nån gång... ;)



Kramar!!

2010-01-20 @ 11:10:46
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

tack alicia för de söta orden! massa kram!

2010-01-20 @ 12:40:08
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Din mailadress: (visas bara för mig)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0