Happiness


Det är mycket jobb nu. Men mitt i all stress för någon dag sedan gav han mig en god nyhet. Biljetten är ombokad. Måndag är dagen. Om två dagar. Helt galet! Tidigt i höstas när vi skiljdes åt kändes det som att den dagen aldrig skulle komma. Eller jo såklart att dagen komma skulle men inte förrän en hel EVIGHET.

Jag pustar ut idag. Om några timmar är det dags att knyta på sig slipsen igen och arbeta. När alla andra  har lördagsmys med sina vänner eller familjer. Men jag är inte bitter, jag är glad. Ända in i magen just idag. Det ska jag passa på att njuta av.

Jag känner mig lättad. D har fattat grejen. Vi pratar inte för tillfället. Underbart att kunna släppa taget om människor som enbart själ energi och alltid lämnar en psykiskt utmattad. Jag är äntligen stark nog att bara vara tyst. Tystnaden är den som smärtar mest. Men den smärtar inte mig just nu. Såhär får det vara. För just nu är jag stark. 
Jag är människan som har svårt för att släppa människor. Släppa taget om dem. Låta dem försvinna ur mitt liv. Oavsett om de är bra eller dåliga för mig. Jag vill åtminstone göra allt bra innan jag kan släppa taget, om jag nu måste släppa dem. Jag är stolt. För jag vågar.



Don't ever mess with me

 


 


Jag ♥ Kommentarer!
Postat av: Tina

Bra kämpat Alicia, det ÄR starkt att ta steget och släppa taget om energitjuvar! Stolt är det minsta du ska vara. Jag håller på dig och jag står vid din sida när du kämpar på! Bara så du vet... :)

2010-01-17 @ 10:27:49
Postat av: Fifi

Ibland måste man släppa taget för sin egen skull, för att orka själv. Det går inte att låta andra tära hur mycket som helst på en, även om man tycker om dem.



Ja, jag tänker på att gollum hade ett bra liv, och på alla fina stunder vi hade tillsammans, på vilken personlighet han hade. Också har jag gossar extra mycket med stackars Zoom.



Tack för dina fina ord!

kram

2010-01-18 @ 17:31:37
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Din mailadress: (visas bara för mig)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0