Det här med choklad och lycka..




Kalla mig bitter om ni vill. Men kvällens tankegångar går såhär. Om inte ens pojkvännen till en vacker prinsessa är henne trogen - finns det då någon kille som är sin kvinna trogen? Vart är vägen på väg egentligen? Men jag ska vara tyst. Minst lika många kvinnor är otrogna som män. Det vet jag. Ibland blir jag bara förundrad över det här med otroheten. Nä jag återgår till mitt te smaksatt med choklad. Jag inbillar mig att det har effekt på mig. Lycko-effekt. Detta teet dricks mycket sparsamt. Det får aldrig någonsin ta slut. Jag har kommit igång med löpningen. Det gör mig lycklig. Jag får tänka på det ifall teet mot all förmodan skulle börja tryta. Imorn blir en hård dag med mycket jobb. När jag har avverkat mina timmar och stämplat ut ska frisörskan ta hand om mig. Trots att det är hennes lediga dag. Fantastisk människa det där. Jag ska bli blondare igen. Hur blond får vi se imorgon. Den som lever får se. Jag återgår till teet. Och smaskar i mig mörk choklad smaksatt med blåbär. Blåbär är nyttigt hävdar min bästis, Tinan. Hon pratar om det här med antioxidanter. Jag lyssnar och tittar storögt och övertygande på henne. Hon har nog rätt. Det måste betyda att min choklad är nyttig.

 

 


Jag ♥ Kommentarer!
Postat av: Tina

Det inlägget gjorde mig glad. Du verkar harmonisk ikväll min vän. Du gör så rätt, när du njuter av ditt te och din choklad. Det är precis så man bör göra. Äta och dricka med andakt... :)



Du är mycket duktig som kommit igång med löpning! Det har troligen lika god och positiv verkan för själen som för den fysiska kroppen. Håll i! Jag står vid sidan och hejjar på. :)

2010-04-21 @ 22:29:59
Postat av: Emma - On the moon with Steve.

Choklad är nyttigt. För sinnet. Och för smaklökarna. Choklad är bra, mhm.

2010-04-22 @ 00:39:34
URL: http://onthemoonwithsteve.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag har aldrig druckit choklad-te.

Jag kanske borde köpa hem och prova. Lakritz-te är också något som jag velat prova ett tag.

2010-04-22 @ 09:26:41
URL: http://sandrasvarld.webblogg.se/
Postat av: CArin

Du gör rätt i att lyssna till din vän. Blåbär är nyttigt. Det enda som bevisat kan förlänga ens liv. =)



Hoppas det går bra hos frisören. Ha en toppen fin dag

2010-04-22 @ 10:15:42
URL: http://carinbengtsson.blogg.se/
Postat av: Josefine

tack för titten :)

2010-04-22 @ 20:30:30
URL: http://pinksnow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Din mailadress: (visas bara för mig)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0