Slut med ytligheten för en stund!


Min blogg har varit lite "ytlig" på sistone. För mycket kläder, för mycket hår och för mycket utseende. Jag har inte rikigt fokuserat på mig. På hur jag mår. På vad jag gör. På mitt liv. Detta är ju trots allt mitt lilla krypin där jag får vara ego. Där mina tankar och åsikter får sväva ut. Läs eller läs inte. Take it or leave it. Valet är ditt! Nu är det dags att prata om mig själv. 

Igår var det mys med D. Han berättade att han tycker om mig. Jag är absolut inte bortskämd med såna ord från killar. Jag vet nästan inte hur jag ska hantera det. Men allt kändes verkligen bra. Som vi alla vet vid det här laget har det ju varit lite upp och ner med vår kärlek. Mycket bråk, diskussioner, missförstånd och tankar. Nu är vi på banan igen känns det som. Kanske börjar vi bli säkrare på varandra. Björnen säger att jag får smaka på min egen medicin och att det är rätt åt mig när D säger vissa dumma och onödiga saker. Han har helt rätt Björn. Jag inser nu hur jävlig jag har varit. Men det var försvarsmekanismens fel. Jag skyller på det. Efter att ha blivit bränd och sårad blir man sån. Jag hoppas att det vi har nu jag och D kommer att hålla i sig. 

Aproppå Björnen finns det mycket mycket mycket att säga. Vår kontakt är återigen intensiv. Varför börjar grabben höra av sig nu?! Nu när han absolut ska hålla sig borta från mig. Så många gånger som jag försökt och kämpat. Nu verkar det vara han som försöker. Varför?! Jag kommer aldrig släppa honom. Det gör ont. Varför klamrar sig vissa människor kvar i ens hjärta?

Idag har det varit jobb. Eftermiddagen spenderade på spa med Martina. Återigen konstaterade jag att jag är där alldeles för sällan och vilken underbar personalförmån jag har! Check it out: www.varbergsstadshotell.com. Tack för en mysig eftermiddag Martina! Jag köpte ett helt fantstiskt vackert smycke på spa't. Spana in!



 
Smart - Isn't it?


Armbandet viras flera varv runt handleden och fästes fast med en äkta 100% Swarovskikristall. Kulorna är i äkta silver. Märket är Hultquist. Dansk design. Helt fantastiskt! Det där med Swarovskikristall tycker jag låter exklusivt. Nästan som diamant. Eller hur? =D

Min hy har blivit bättre under semesterveckan. Det är numera konstaterat att jag får acne av mitt jobb. Stressen, oron, tankarna och arbetstiderna. Det är boven i dramat. Just nu är oron igång igen i allra högsta grad. Timmarna skärs ner på mer och mer för varje dag. Man måste ha stenkoll på sitt schema, för det ändras och plockas bort timmar från en varje dag. Nästa vecka jobbar jag bara tre dagar. Jag är seriöst orolig över min ekonomi. Hur ska jag klara mig?! Ibland önskar jag att jag hade en rik man. Så mycket lättare allt hade varit! Jag hatar det här! Att arbeta 20 timmar varje helg klarar jag mig inte på. Vem gör det?!

Nästa orosmoment är min blodgivning på onsdag kl 16. Tänk på mig då! Jag är så extremt blodrädd att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Vad är det jag har gett mig in på? Men jag vill verkligen göra det här. Jag vill vara en hjälte. Men jag blir nipprig av momentet. Jag ser det i en bild i mitt huvud hur blodet kommer att spruta överallt.. Utåt kan jag behålla lugnet om jag vill och bli stenhård. Men i mig bubblar det snart över. Det är så jag funkar. In My Bubble.

Om jag ska fortsätta med oron så är jag orolig över min familj. Min bror. Min moster. Min morbror. Men det löser sig. Det gör det alltid! 
En annan känsla jag känner är känslan av att inte räcka till. Det känns verkligen så just nu. Jag skulle vilja kunna dela på mig. Spendera tid med alla som jag tycker så otroligt mycket om! Jag saknar alla runt omkring mig. Istället känner jag mig stressad, jagad och ensam. 

Med de orden sätter jag punkt för ikväll. Där har ni en del av det djupa av mig. 
 


Jag ♥ Kommentarer!
Postat av: emelie

sv: haha tack tack :D

2009-03-17 @ 00:36:38
URL: http://nakenkaktus.blogg.se/
Postat av: Theres

Vad skönt det låter med spa, skulle också vilja men ekonomin tillåter inte sådant. Har en bebis att tänka på plus att föräldrarledigheten inte ger några extra klirr i kassan suckar. Livet är allt orättvist ibland men samtidigt så underbart. En fin liten bebis har jag ju ha ha ha, och mannen min kan jag väl inte klaga på även att jag gör det ibland skrattar. Kul att läsa om dina tankar å så. Du är i alla fall BÄST, ville bara att du skulle veta det ;)

Bamse kram från mig och Wilgot.

2009-03-17 @ 10:55:45
URL: http://tessisheaven.blogspot.com
Postat av: Malin

SV: visst är den :)

2009-03-17 @ 17:03:10
URL: http://malinsundin.blogg.se/
Postat av: Karin

Kul att du kikat i bloggen:-)



har ju nyss hittat hit så jag vet ju inte så mycket om dig, men det verkar som om du har lite killtrubbel?! Fy, jobbigt....



Men du, sjukt snyggt armband. Me like. Dyrt va?



KRAAAAM

2009-03-17 @ 19:09:05
URL: http://kakansdiary.blogspot.com
Postat av: Anna

Jag är visserligen inte rädd för själva blodet, men nålarna däremot...! Mitt tips är dock att försöka lägga på den där hårda fasaden trots att man trillar sönder av nervositet inombords, för när det väl är över inser man att det ju faktiskt inte var så farligt. Plus att det är en så god gärning att man får en hel hög med karmapoäng efteråt! :)



Lycka till!

2009-03-18 @ 08:17:18
URL: http://stockholmskakan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Din mailadress: (visas bara för mig)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0