Adoptionstankar


Jag gillar Madonna. Ingen tvivel. Jag kämpade för mina konsertbiljetter som om det vore en kamp mellan liv och död. Men! Hur sjutton ska hon ha tid att ta hand om, uppfostra och visa kärlek till ett nytt adopterat barn samtidigt som hon ska ge sig ut på turné? Och samtidigt inte glömma bort sina andra tre barn, de får ju inte komma i skymundan... Har man inte tid ska man inte skaffa barn. Det är min åsikt.

 

En "vanlig" människa som förtrvivlat har kämpat och försökt i flera år för att få barn genomgår nästan omänskliga tester innan de får adoptera för att verkligen bevisa att de kommer att bli bra och lämpliga föräldrar för ett litet adopitvbarn. Men så fort man heter Angelina Jolie, Madonna eller Michael Jackson är det helt självklart att man ska få adoptera, välja ut den sötaste ungen de kan ha som maskot och visa upp för världen, bara för att man har råd att betala obeskrivliga summor med pengar. Men vad är det som säger att de är lämpliga föräldrar? Hur i helvetet har Brad Pitt och Angelina Jolie till exempel TID att ta hand som alla sina sex eller sju barn samtidigt som de båda två är mitt inne i karriären?!? Hur kan de barnen känna sig lugna och trygga?! Är de ens på samma plats mer än en månad innan det är dags att resa vidare? Träffar de sina föräldrar mer än sina barnflickor? Hur kan de vara lämpliga föräldrar? Är det bara för att de har råd att köpa och skämma bort sina barn?! Är det verkligen en normal uppväxt? Tanken slår mig gång på gång och den stör mig något otroligt. Det där kallas för orättvisa. Det är en förnedring mot dem som verkligen får kämpa och bevisa att just de skulle bli lämpliga föräldrar till ett adoptivbarn. Ett barn de skulle älska mer än någonsin och troligtvis göra allt för eftersom de inte kan få egna barn. Deras kärlek lär vara obeskrivligt stor för det barnet de får hem. 

Är mina tankar vrickade?


Jag ♥ Kommentarer!
Postat av: Mr.D

Förstår din poäng. Men man kan ju inte ta hänsyn till att andra inte får eller har råd att adoptera. Är ganska säker på att ett barn hellre har 7 syskon och lever i lyx och glamour med en förälder som inte har tid med dom. Än att leva i fattigdom och missär med 7 syskon och få jobba hela dagarna för att överleva.



Sen kan man ifrågasätta kärleken och tiden hon har till sina barn. Dock lär dom som sagt få det mycket bättre hos henne än vad dom får om dom blir kvar där dom är.



2009-03-30 @ 17:37:08
Postat av: Alicia

Mr D: Så slutsatsen är att alla som har mycket pengar borde få adoptera hej vilt eftersom barnen får det bättre så länge de hamnar i en rikare värld?

2009-03-31 @ 12:40:22
URL: http://mybubble.blogg.se/
Postat av: Malin

SV: hehe okej, vad jobbar du med?



jag tog det lugnt, skulle ha spelat match men den blev inställd och sen på kvällen festade jag lite.

2009-03-31 @ 14:56:08
URL: http://malinsundin.blogg.se/
Postat av: Mr.D

Självklart inte alla. Bara för att man har mycket pengar betyder inte det att man är en bra målsman. Du kan vara pedofil, fd brottsling osv även om du har pengar. Självklart ska man ha kriterier även för folk med pengar. Men just i Madonnas fall är jag ganska säker på att barnen får det mycket bättre än vad dom har idag. Hon är ingen skandal drottning direkt,inte längre.

2009-03-31 @ 17:27:44

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Din mailadress: (visas bara för mig)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0