Efter regn kommer sol!


Dagen började bara fel. Fel fel fel. Ingenting var rätt. Jag var bara ledsen. Trött. Ångestfylld. Tom. Och återigen ledsen. Gråtfärdig. Lunchen på jobbet var åt helvete hemsk. Men det blev minsann bättre och bättre. Till Tinan sa jag i morse att jag vill avskriva mig att som har med livet att göra. Det kommer jag aldrig att vilja på riktigt. För jag har haft en fantastisk dag. Tillslut. En snabb kopp med C-J-L efter jobbet. Jag poströstade på bibblan. Jag känner mig tillfredställd med att ha utnyttjat min röst. Det MÅSTE man! Ett besök på salongen hos frisörskan. På ett kick var luggen fixad som nu tunnats ut och ska växa till sig till en mittbenelugg. En kopp på salongens bakgård med samma underbara frisörska. Sen var det rappa steg hemåt mot hemmets lugna vrå. Bråttom och tidspressat var det. Men ändå hann jag med att bli peppad av Mlemlan. Hon gjorde mig tårögd och glad i magen. Sen cyklade jag bort mot frisörskans hem. Jag förberedde pannkakor i massor inför pannkakskalaset. Hon bjöd på rosa bubbel och jordgubbar. Vilken underbar kväll vi har haft med oerhört goa människor! Jag är förvånad men lycklig. Vilka fördomar man har! Nu längtar jag till lördag. Frisörskan är underbar. Vi har storslagna planer. Mycket lockar. Långa lockar kan jag lova. Det kommer att bli ljuvligt att se på mitt hår på lördag. Jag kommer att njuta av att vara jag.



Ett av många mästerverk made by me




Jag ♥ Kommentarer!
Postat av: Anna

sv: Det måste du prova! Det slår allt :)

2009-06-04 @ 11:09:24
URL: http://missupsidedown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Din mailadress: (visas bara för mig)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0