Musik är livet! Tack till Spotify!


Idag piggnade flickan till. Det blev fika på stan. Snart får hon besök av den nya vännen från Stockholm som kommer med en film under armen. Imorgon blir det tvättdag och chill på någon uteservering med Helén. Fint.

Idag fick jag det som jag så länge har väntat på. Det som så många sagt att de ska fixa till mig men aldrig gjort. Det som alla sagt är så lätt att fixa. Det som jag så gärna velat ha. Tinan. Min Tina är en ängel. Helt oanmäld dyker hon upp med frågan om jag har Spotify och när jag svarar nej ställer hon nästa fråga om jag vill ha. OM jag vill ha!
Vilken oerhört genialisk grej! I'm in love!



Music makes you lose control




Jag ♥ Kommentarer!
Postat av: Tinan

tummen upp

2009-07-31 @ 15:27:14
Postat av: Alicia

Tinan: Jag är fast vid datorn nu!

2009-07-31 @ 15:42:09
URL: http://mybubble.blogg.se/
Postat av: Mr.D

Tråkiga med Spotify är att



1. Alla låtar man vill lyssna på finns inte där.

2. Det är ytterligare ett steg till det att man inte kan visa upp musik för sina barn som man lyssnade på.



Först försvann LP, sen kassettbanden. Nu köper knappt någon cd-skivor, men man bränner i bästa fall skivor med dom bästa låtarna man själv gillar. Åtminstone har man dom på en hårddisk. Hårddisken kan paja, men då laddar man ned igen.



Generationen Spotify motverkar all bevaring av låtar. En dag när Spotify inte gillar att ha folk som ej betalar för tjänsten så kommer man antingen kräva att folk betalar, eller så kommer det vara så mycket reklam att man inte orkar med det.



Har man Spotify gratis idag, så är det ju ändå som att lyssna på en reklam radio kanal, bara det att man spelar dom låtar man själv valt. Om nu Spotify har dom låtarna man vill lyssna på.



Något som inte alls har med inlägget i sak att göra, men som ändå tåls att tänka på "Den stig som inte används, växer till slut igen".

2009-07-31 @ 17:43:18
Postat av: Alicia

Mr D: Jag har också tänkt på det du skriver innan och håller med dig till fullo. Svårt det där..

Men just nu ska jag njuta ett tag till av mitt nya spotify! =)



Hoppas att U2 var fantastiska igår! Men det vet vi väl redan att de var! ;-)

2009-08-02 @ 11:58:52
URL: http://mybubble.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Din mailadress: (visas bara för mig)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0