Does it make sense at all?!

Irritation på hög nivå.
Igår såg jag på mitt schema att chefen har plockat bort mitt lunchpass, 10-15, på fredag helt och hållet från schemat. Bara sådär, helt plötsligt. Utan att säga till. Men en extraanställd är fortfarande uppsatt på exakt samma pass på fredag, fortfarande. Vad i hela friden är det som pågår på mitt jobb?!

Slutsatsen är att min ekonomi kommer att gå i botten totalt och det är bättre att jobba som extraanställd. Ska det verkligen vara så?! Ska man inte få någonting som fast anställd?
Jag ger upp på det där stället snart. Jag skiter fullständigt i att vi har finanskris just nu. Ta inte in extrapersonalen i såfall och ta hand om de fast anställda i första hand.

Dessutom, man får INTE ändra på schemat hur som helst samma vecka.
Jag är förbannad.

Åker till mot jobbet och diskuterar med chefen och sen blir det semla med C-J-L. Kan behövas för att lätta upp mitt humör.



Vackert på Oscarsgalan 2009



Jag ♥ Kommentarer!
Postat av: Anders E

Go girl! Trilskas chefen med såna basala grejer som schema så ska man strida. Annars dröjer det inte länge tills nästa gång då något annat litet "oviktigt" ändras. Är jag lite insnöad på fackliga frågor eller? Hör med ditt förbund om vad som gäller, viktigast är att vara väl förberedd, om du inte avser att bara tala (eller yla) om precis vad du tycker om det din chef gjort. Ha det bra, kramar!

2009-02-25 @ 23:18:48
URL: http://maristradgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Din mailadress: (visas bara för mig)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0