Request: A job please!


Tro mig. Jag avskyr att jag måste jobba 3 helger i månaden. Jag får panik. Jag missar tillställningar, kalas, vänners födelsedagar, middagar, bröllop, myskvällar och alla andra sociala saker som händer på helgerna. Den där enda lediga helgen jag har i månaden ska ALLT göras på, ALLA ska träffas. Jag går sönder av det. Det stressar mig oerhört. För jag VILL verkligen vara ledig på helgerna. Jag vill träffa alla. Oftare. Men vi får inte ledigt på helgerna. Så är det. Punkt slut. Man har inget att sätta emot. I den frågan kan inte ens facket stötta en, eftersom det är fullt tillåtet att schemaläggas så. Frustrationen är total. Och tro mig, det har den varit länge. Fast ibland går den i vågor. Men det är ofta tårarna rinner på grund av det här. Det är ofta jag känner paniken över det här. Det är ofta jag är arg och ledsen över det.

Mina vänner säger åt mig att skaffa mig ett annat jobb.
Jomen, tjena! Givetvis, vill jag ju det! Men hur lätt är det att få ett nytt heltidsjobb?
Så har ni några kontakter eller vet något ledigt jobb, tell me! I'm getting desperate.
Men det finns också en del av mig som aldrig vill skiljas från mitt jobb. Tro det eller ej. Men vi är som en stor familj. Vi vet allt om varandra. Vi umgås jämt och ständigt. Jag vill inte vara utan många av dem. Då skulle jag inte känna mig hel. Vi kan verkligen vara oss själva med varandra. Vi utsätts för extrema förhållanden, stress stress stress. Det är det som gör att vi känner varandra utan och innan. Vi vet precis hur den andra funkar. Vi kan säga rakt ut vad vi tycker och rensar luften på ett kick!

Dagen har i alla fall varit underbar! Kvällen avslutades med besök av min granne. Jag gillar att ha en vän som bara kan komma över på ett kick! Extra bra är att hon är exakt lika sällskapssjuk som jag! Det är bara till att tacka och ta emot!



Längtar tillbaka

Jag ♥ Kommentarer!
Postat av: Anna

Jobb för dig finns massor, men jag antar att det inte är aktuellt att flytta..? :/

2009-08-19 @ 21:49:18
URL: http://missupsidedown.blogg.se/
Postat av: mlemlan

glass kan vi äta igen vilken dag som helst söta bejb :) längta efter

2009-08-21 @ 02:02:35
Postat av: Hemligt anonym..

Sluta gnäll på ditt jobb, du skapar bara nedåtgående spiraler, det blir en självuppfyllande profetia.. Du intalar säkert dig själv att det är någon form av terapi, prova istället att intala dig själv att allt är fantastiskt ett par månader så ska du se att oket blir lättare. Sök dock jobb vid sidan om, men gnäll bara inte hela tiden på ditt nuvarande. Ju bättre du gör ifrån dig desto bättre referenser får du, och det är lättare att göra bra ifrån sig om man är positiv!

2009-09-01 @ 08:44:44
Postat av: Bloggföreståndarinnan

Hemligt anonym: Tråkigt att du för det första inte kan stå för det du skriver eftersom du inte vågar avslöja ditt namn. Jag är en väldigt positiv människa på mitt jobb och är omyckt. Men någonstans måste känslorna få komma ut. Och det är just här på MIN blogg, i MIN bubbla som de får göra det. Du behöver inte läsa det om det gör att du känner dig ledsen eller negativ. Jag vaknade upp senast i morse och gjorde valet att idag ska det bli en bra dag! Men ibland brister det. Jag är förbannat duktig på det jag gör på jobbet och får ofta höra det. Så jag är inte ett dugg orolig för mina referenser. Men TACK för tipset! Men här på den här sidan är det mina innersta tankar som får komma ut ibland. Jag har tyvärr ingen av mina vänner som jag vill ösa ut såna saker på. Men det kanske bara är positivt. FÖr då blir jag inte människan som klagar utåt sett!

2009-09-01 @ 08:50:55
URL: http://mybubble.blogg.se/
Postat av: Bloggföreståndarinnan

Måste också flika in att det är inte arbetsplatsen jag inte tycker om. Människorna där fullkomligt älskar jag. Det är mina arbetstider jag vantrivs med. Att jobba varje helg. Att jobba varje kväll. Det tär på en. Det gör att ens sociala liv försvinner.. Det får mig att må dåligt. Men inte själva arbetsuppgifterna!

2009-09-01 @ 08:53:36
URL: http://mybubble.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Din mailadress: (visas bara för mig)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0