Smärtan i bröstet... Klumpen i magen... Huvudvärken... Det är allt det här...


Ikväll lider jag.
Det gör ont.

Jag lider av ensamheten. Jag fixar den inte mer. Den sliter itu mig.
Jag lider över min brors sjukdom. Det gör ont i mig att veta att han lever i konstant smärta.
Jag lider över att förhållandet med D blev så misslyckat. Det gör mig misslyckad.
Jag lider över att alla mina förhållanden blir misslyckade. Jag och ensamheten förblir ofrivilliga bästisar.
Jag lider med min moster som har en elak art av bröstcancer.
Jag lider av att jag inte har en ledig lördag förrän den 23 maj, då jag inte ens är helt ledig utan jobbar till 15.
Jag lider av att inte kunna träffa mina vänner så mycket som jag vill.
Jag lider av att jag inte kan träffa K så ofta som vi egentligen hade kunnat om jag inte jobbade varenda jävla pissiga helg.
Jag lider över att inte ha pengar. Att ständigt tänka på vad jag gör, vilken mat jag handlar, vad jag unnar mig och inte unnar mig ger mig panik.
Jag lider av att alltid känna mig ful. Fulast av alla! Hur får man en perfekt kropp, ett sött och näpet ansikte med rådjursögon?
Jag lider av att jag inte har ett riktigt jobb. Ett normalt jobb. Ett bra jobb. Något jag kan vara stolt över. Med normala tider.
Jag lider av frånvaron av beröring, ömhet, komplimanger, uppskattning och kramar. Kärleken, finns den ens? Jag blir hårdare och hårdare.
Just nu gör det ont.

Hur gör man sig av med smärtan?
Hur vänder man på allt?
Det värker.
Jag ska rycka upp mig. Jag ska. Jag hoppas det i alla fall! Om inte annat så måste jag.



Kvällens plantering till uteplatsen. Mer sten ska inhandlas och växterna ska växa till sig.


Jag ♥ Kommentarer!
Postat av: Mr.D

Och så säger du att du mår bra på msn....



Kram på dig vännen, det gör ont att leva. Men på nåt sätt måste man sluta tänka på all skit och försöka se framåt, göra något åt sin situation - våga förändra oavsett om det kanske inte blir som man hoppats. För kan man ha det sämre än nu? Är det inte värt att våga?



Jag har också känt mig helt låst i min sutuation, kasst jobb med inget betalt osv. Du måste våga ändra på det. Du måste våga att riskera att det går åt helvete. Risken är minimal att du får det sämre än du har det. Våga ta steget!



Massor med kramar!!

2009-04-28 @ 22:59:03
Postat av: Mr.D

Och så säger du att du mår bra på msn....



Kram på dig vännen, det gör ont att leva. Men på nåt sätt måste man sluta tänka på all skit och försöka se framåt, göra något åt sin situation - våga förändra oavsett om det kanske inte blir som man hoppats. För kan man ha det sämre än nu? Är det inte värt att våga?



Jag har också känt mig helt låst i min sutuation, kasst jobb med inget betalt osv. Du måste våga ändra på det. Du måste våga att riskera att det går åt helvete. Risken är minimal att du får det sämre än du har det. Våga ta steget!



Massor med kramar!!

2009-04-28 @ 23:00:23
Postat av: Alicia

Mr D: Nä, jag sa inte alls att det är bra på msn. Jag sa att det är sådär men att jag skulle gå och lägga mig så att man är människa idag när man ska jobba igen kl 7..



Och jo jag ska söka mig efter ett jobb. Men jag måste vara kvar till oktober så att jag får ut min semester och kan åka på min resa. Sen är det fritt fram. Så jag bara väntar!

Tack för fina tips och ord vännen.

Kram!

2009-04-29 @ 05:46:31
URL: http://mybubble.blogg.se/
Postat av: Tinan

Jag skänker ett gäng med styrkekramar!!

Det är nog som Mr D säger, gäller att våga förändra. Ett nytt jobb skulle kunna vara roten för ett bättre välbefinnande. Så nu hoppas vi för din skull att sommaren går fort och att oktober närmar sig snabbt..!



Kram!

2009-04-29 @ 08:40:11
Postat av: Alicia

Tinan: Jo jag tror också att det är så. Ni har säkerligen helt rätt. Jag ska bita ihop, komma tillbaka och kämpa lite till.. Sen är det dags att ta sig vidare!

KRAM

2009-04-29 @ 16:59:32
URL: http://mybubble.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Din mailadress: (visas bara för mig)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0