Svammel.. Ovanligt?!

Dagens jobb var ganska smärtfritt. Restaurangjobb. Jag känner mig nästan lite bortkommen på den avdelningen nu. Men ibland är det skönt att vara tillbaka där och få den där goa kontakten med gästerna. De hetsiga bråken eller den skämtsamma stämningen med köket. Man blir som en familj, man arbetar så nära sina arbetskamrater. Stressiga förhållanden och vi alla fungerar så olika men stöttar ändå varandra. Vi är ett lag. På min andra avldelning är man mer själv. Då styr man och ställer. Skön blandning.

Fikade med C-J-L i eftermiddags på haket. Sen blev det powerwalk och Core. Kanske ingen större ansträngning men bättre än inget ändå. Blir mer träning imorn tror jag. Då ska jag bara jobba 8-13. Eller något sådant. Jag går hem beroende på när det är lugnt. Jag valde själv att ta detta så kallade extrapasset. Därmed innebär det att jag jobbar 6 dagar denna veckan. Enbart för timmarnas skull. Eller ja, för pengarnas skull med andra ord.

På torsdag ska frisörskan förhoppningsvis ta sig an mitt hår. Ska bli skönt att låta henne ta hand om det lite igen. Hon är världens bästa på sitt jobb. Luggen kommer att komma tillbaka tror jag. Jag trivdes med den.
Frisörskan förresten ska följa med mig och fröken H ut på lördag. Då ska hon få i uppdrag att fixa mitt hår. Det kommer hon att vilja. Hon är sån. Hon har själv sagt att hon är glad att hon har mig som hon får fixa med. And I'm loving it!

Jag har pratat med Björnen igen. Vi är periodare vi två. Det har vi väl i och för sig varit sen den dagen vi avslutade det vi hade. Jag gillar det inte. Fast jag gillar att prata med honom. Han kanske också ska springa Göteborgsvarvet. Pressen ökar ännu mer. Jag blir psykbryt innan dess tror jag.

Jag ska ta mig an min klädhög.



Drömkille
(Ferrarin funkar den med)


Jag ♥ Kommentarer!

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Din mailadress: (visas bara för mig)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0