Julstressen har smittat av sig även på mig..

Det är mycket nu!
Bråda dagar..

I tisdags gick jag dock en lugn och mysig kväll med vin och ljuvlig mat hos Martina i Halmstad. TACK så mycket! Vi får försöka att göra om det snart igen. Nästa gång är det jag som bjuder!

I onsdags var det dags. Den stora julklappsjakten! Fick köpt nästan allt och var tillslut helt utpumpad efter shopping i två städer. Avslutade dagen med middag på restaurang med C-J-L. Mitt före detta jobb faktiskt. Det kändes skönt att vara tillbaka där och träffa dem. Tro det eller ej så saknar jag det ibland. Däremot blev jag akut illamående under middagen. Antagligen kom allt i fatt mig. Stressen, tröttheten och den tomma magen som chockades med massa tung mat. Det blev för mycket. Jag och C-J-L åkte hemåt till hennes casa och vilade och skvallrade ikapp istället.

Igår var jag på julbord. På jobbet. Med jobbet. Spa-personal, boknings-personal, konferensvärdinnor och så vi repa-tjejer (receptionstjejer på svenska). Det var inte dumt alls faktiskt. Vi avslutade med en efterstänkare ute på lokal. Han såg mig direkt när vi tjejor steg in genom dörren och utbrast högt "PRINCESS". Jag sög åt mig och köpte cider till personalpris. Idag sitter man här trött och brakförkyld och har ont i kroppen. Den skriker efter ledighet. Jag känner mig mer stressad än någonsin.

Snart är det dags för jobb igen. 14.45 till senast 01.30. Det kommer kännas som att det aldrig kommer att ta slut. Sjukdomsfall på jobbet gör att man blir så illa tvungen att ställa upp. Det kommer bli intensivt i början. Presentkort kommer att säljas i massor. Mot kvällen förutser jag ett stort lugn. Inte mycket gäster inbokade och jag ska jobba över. Facebook och MSN - I'm all yours tonight! =)



Heavenly

Jag ♥ Kommentarer!

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Din mailadress: (visas bara för mig)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0