Vart tog helgen vägen?!

Vilken helg det var som gick förbi. Lika snabbt som vanligt.

Fredagen spenderades på jobbet. Jag träffade E-Type. Jag konstaterade att han ser ut som en häst. Men fint hår hade han. Jag och Emmelie ansvarade för en konferens på 40 personer. Jättetrevliga men med världens muppigaste ansvarig som tyckte att en trerätters middag ska vara klar på en timme. Inte oss emot men maten ska hinna bli klar, utburen, uppäten och avdukad också. Sick. För första gången i världshistorian ungefär så fick vi dricks. Av en konferens med 40 deltagare och världens muppigaste ansvarig. 1000 kr tyckte han att vi var värda. Vi sken som solar efter att notan var undertecknad.

Lördagen spenderades i min hemstad med C-J-L. Vi shoppade på GND. En plommonfärgad tröja från Acne och en svart klänning med stora knappar på ryggen från Twist & Tango blev mitt byte. Det sved men jag är nöjd med mina köp. Jag och Ida spenderade kvällen tillsammans. Vi åt på ett av mina föredetta jobb. Ingen i personalen kände igen mig. Jag tycker inte att förändringen är så enorm. Jag menar långt blont hår har jag haft länge nu. Visst, luggen är väl en förändring och den ultrablonda nyansen. Men ändå. Fast jag gillar känslan av att kunna vara anonym. Ida bjöd även på äpplepaj och kaffe i sin lya.

Igår var jag duktig och började morgonen med träning. Sen tog jag tåget mot Götet för en date med Mr D och hans Åsa. Mr D fick shoppat massor. Jag önskar att jag kunde gå ut och shoppa med två personer som kom till provrummet med massor med snygga kläder som skulle passa mig. Jag blir ganska blind när jag shoppar själv. Går igenom allt lite snabbt på håll och dömmer ut det typ. Tänker inte på att vissa saker kanske ser annorlunda ut på. Vi avslutade med italiensk restaurang och glass på avenyn. Perfect!

Som ni märker har dieten haft en liten paus i helgen. Men idag är jag igång igen med mitt nyttiga leverne.. Idag blev det hemmagjorda nötfärssbiffar kryddade med färsk timjan. Biffar kan jag nog äta 7 dagar i veckan. Favoritmat. 

Nä, dags att ta tag i dagen kanske. Ut i solen för en promenad. Sen blir det jobb ikväll. 



Lika som bär - En 25 och en 50, orättvist!


Jag ♥ Kommentarer!

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Din mailadress: (visas bara för mig)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0