Jobtalk


Jag håller på att bli galen på mitt jobb.
Jag vet inte hur länge jag kommer att stå ut.

I morse kom jag till jobbet lite innan 10 då jag trodde jag skulle börja. Det första jag möts av är en jobbarkompis som ifrågasätter vad jag gör på jobbet eftersom det står på schemat att jag inte börjar förrän kl 18 ikväll.
Jag som har studerat schemat på anslagstavlan hela förra veckan visste med 100% att jag skulle ha jobbat 10-14 och sen 18-24 idag. Senast jag kollade på schemat var i fredags kl 15 då jag slutade mitt pass inför den lediga helgen. Då stod jag fortfarande på dubbelpass på måndag (idag).

Inte kan det väl ha varit min plikt att ha ringt in igår och kollat om schemat har ändrats över helgen?! 
Såhär är det alltid på mitt jobb. Aldrig kan man planera något eftersom man inte vet hur man kommer att jobba, allt kan ändras helt och hållet på schemat bara någon dag i förväg. Vet inte hur länge jag kommer att stå ut med att inte ha ett FAST schema. Ibland blir man bortplockad och ibland blir man tillsatt på det där schemat. Oftast är det det sistnämnda som händer. Aldrig frågas det heller om man faktiskt kan tänka sig att jobba och aldrig blir man ens tillsagd att schemat har ändrats.

Nästa gång jag träffar min chef blir det ett snack. För såhär orkar jag inte ha det mer i fortsättningen. Annars får det bli en fråga för facket att ta hand om.

Den här insidenten har inte direkt påverkat mitt numör positivt idag. Usch vad jag känner mig arg och besviken.
Och att jag faktiskt inte fick gå hem från jobbet förra veckan då jag var sjuk och hade tappat rösten är också något att ta upp, med ledningen eller facket? Chefen bad mig ordna en ersättare, men eftersom ingen kunde ersätta mig fick jag jobba ändå. Ja chefen, han gick ut och drack öl istället.

Nej dags att rycka upp mig!
Over and out.
 

image6


Jag ♥ Kommentarer!

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Din mailadress: (visas bara för mig)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0