Lycka


Nu mina vänner ska ni få veta vad lycka är.
Jag har bott några år i England. Där åt jag nästan inget godis. Duktig tjej tänker ni. Nejdå, godismonstret avstod inte för att hon ville. I England finns det helt enkelt inget godis som faller mig i smaken. I 4 år åt jag Maltesers. Förutom vid påsken. Varje påsk lanserades Creme Eggs från Cadbury. Återigen choklad. Choklad som skulle bli något av det godaste jag vet. Detta var lycka. Varje påsk köpte jag på mig massor Creme Eggs och levde på.

Numera är jag tillbaka i Sverige. Livet i England är dåtid. Något som jag har gråtit många tårar över för att jag saknar. Nästan lika många tårar har jag gråtit över att jag vill vara i Sverige. Splittrad är rätt ord. Men just nu njuter jag av mitt liv här hemma. Det jag saknar allra mest är Creme Eggs. Varje påsk tänker jag på denna underbara krämiga choklad. Men så plötsligt händer det. Någon vecka efter påsk dimper ett STORT paket ner i min brevlåda. Från en kär gammal vän. Här ser ni paketets innehåll:



Lycka är att ha en vän

(okej, det var mer Creme Eggs i paketet, men de åts upp snabbare än snabbast)



Jag ♥ Kommentarer!
Postat av: Sandra

Fjärilshuset låter roligare än vad det faktiskt var. Vi såg bara 3 fjärilar, varav 2 var av samma sort :/ Kändes tråkigt att betala nästan 100:- för att se så lite.



Men Bergianska trädgården var fantastiskt!

Det rekomenderar jag verkigen

2010-04-26 @ 13:15:02
URL: http://sandrasvarld.webblogg.se/
Postat av: fifi

Mm, det där verkar smaskigt!

För tillfället är jag besatt av godis och chips, jag blir så sugen att jag nästan dreglar och jag tänker hela tiden att idag är sista dagen, sen ska ajg bli duktig, men jag blir ju aldrig det...

2010-04-26 @ 18:00:22
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Maria

Ååh Cadbury's choklad är ju nästan världen godaste choklad rent generellt. Och visst är det konstigt att det bara finns bra godis i Sverige..



2010-04-26 @ 21:32:30
URL: http://malanie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Din mailadress: (visas bara för mig)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0