Välkommen Tisdag!


Mycket har det varit på sistone. Jag har inte riktigt orkat. Nu har stressen lagt sig hoppas jag.

Festligheterna är avklarade. Jisses vad roligt vi hade! TACK alla tjejerna! Diverse problem är på bra väg att lösas tror jag. Slutligen - jag ska söka jobb. Överallt och ingenstans! Jag måste försöka att ändra på min situation och mitt välmående. Allt hänger ju ihop med jobbet. Där jag är den mesta av min tid.

Igår var en mycket kreativ ledig dag. Jag startade dagen tidigt med att åka upp till Göteborg för både fika och lunch med min Lina. Jag fortsatte på temat fika även hemma i staden igen. Nu var det Emelies tur att dras med mig. Tack för att du tog dig tid! Slutligen styrdes kosan mot D där det bjöds på kebabtallrik, livliga diskussioner, mys och film.
Det blev en bra dag. Trots allt.

Idag är ledig dag nummer två på väg att intas. Det är segt. Jag laddar för fullt inför besöket på blodcentralen. Jag erkänner att jag är nervös. Jag har nu börjat inse att jag inte är klok i huvudet. Totalt sinnesjukt jättelivrädd för blod ska jag försöka bli blodgivare. Vad är felet på mig. Jag ska alltid utmana min själv och alla andra. Se om jag klarar saker och ting. Dumdristigt. Men det här VILL jag. Jag vill göra den här insatsen om jag faktiskt kan. Men jag är rädd.

I eftermiddag ska jag hjälpa mamman att packa inför flytten. Jobbigt. Jag kommer att återigen få det fastställt att vi ska lämna det där huset. Det kommer nu att vara verklighet. Det där som jag har förträngt och bara ryckt på axlarna om när folk har påminnt mig och frågat om. Jag har inte velat konfrontera. Jag kommer också att bli påminnd om moster som gör starka cellgifter idag. Jag kommer bli påminnd om morbror som ligger på sjukhus sen i söndags. Och om mormor som ramlat och gjort sig illa på Blomsterlandet. Jag vet inte om jag orkar. 

Varför får ingenting vara bra längre?! 
Allt bara faller.. Överallt omkring mig.



Dreams

 

Jag ♥ Kommentarer!

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Din mailadress: (visas bara för mig)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0