Mitt 2011


Äh man ska inte vara lat. Här kommer mitt 2011. Månad för månad. Från början till slut. Please enjoy!



I januari var det ordentlig vinter. Jag och Tinan grillade korv och drack varm choklad där i naturreservatet. Och åt årets första semla. Dessutom färgade jag håret brunt för första gången i mitt liv i januari. Hellyckat!




I februari mådde jag allmänt dåligt och värre magkatarr kan man nog inte ha. Jag stannade upp. Slutade att pendla till arbetet i Göteborg för att komma tillbaka hem till Varberg igen. Där jag trivs som bäst. Och det är där jag är på bilden, på mitt arbete.




I mars satte jag och Martina oss på flygplanet till England. För att hälsa på Sofie och Coventry. Staden som jag har spenderat 3 år i. Vi shoppade som aldrig förr och jag åt rib eye steak och chips med mayo i mängder. Så som det var förr.




I april kom solen. Jag blev blondin igen och vi drack rosé ute i trädgården för första gången. Det blev dock inte den sista här hemma på Prästgatan. Jag svassade omkring i långklänning så ofta som möjligt.




I maj promenerade jag massvis vid havet och i hästhaga som ni ser på bilden. Och tänkte. Tänkte mer än någonsin. Han med de bruna ögonen hade beslutat sig för att flytta hem. Och mitt hjärta skulle senare blöda för ett slag.




I juni blev vi bjudna på en fantastisk vinprovning med riktiga rariteter från Alsace. Min kompis Chris tog med mig på Where The Action Is i slottsskogen i Götet. Jag blev kär i en annan Chris denna kvällen. I Chris Martin närmare bestämt. I övrigt trivdes jag inte riktigt med livet under denna månaden.




I juli dansade vi på Societén allihop. Vi missade nog inte en enda schlager-torsdag. Bättre kvällar får man leta efter! Vi spelade tärning och drack en del rosé på den där sommarrestaurangen ute i Apelviken denna månaden.




Det blev en del läsning i trädgården i augusti. The Ark tog farväl, jag och Emelie styrde kosan mot Götet för att vinka av dem på the farewell tour. Han och jag tog upp kontakten lite smått igen. Det blev en del roadtrips i Sverige och jag gästspelade lite på det gamla jobbet i Göteborg.




I september njöt jag till fullo av britsommardagarna. Solen och värmen. Jag fyllde år och firade min dag på ett spahotell.




I oktober så gott som bodde jag i mina leopardleggings. Riktigt riviga tycker jag att de är. Han med de bruna ögonen flyttade hit. Det blev en spännande månad med mycket nytt.




I november gick jag ofta upp i det här trapphuset för att besöka Asia Spa. Det blev även en tur till Helsingör. En fantastisk personalresa till Båstad. Där kallbadade jag i havet som var 8 grader kallt. Och jag plockade fram adventsljusstaken igen.




I december gick jag tillbaka till det ljuva livet som brunett. Jobbade som aldrig förr och längtade enormt mycket efter snön som aldrig kom. 

God fortsättning!








Jag ♥ Kommentarer!
Postat av: Molly

Vilken fon redogörelse av ditt 2011. Hoppas ditt 2012 blir underbart! Kram!

2012-01-02 @ 22:46:50
URL: http://mollysmix.blogspot.com
Postat av: Art By Tina - Konst & Fashion

Fint år du haft! Hoppas 2012 blir minst lika bra - eller bättre=)

2012-01-03 @ 09:25:27
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh, vad roligt att läsa om allas år. Jag orkar inte göra så :)



Vi hade det supermysigt och trevligt på nyår. Svenska vänner betyder svenskt lösgodis ;)

2012-01-03 @ 12:58:36
URL: http://noonasworld.wordpress.com
Postat av: Cissi

Härliga bilder, nu är det bara att hoppas att 2012 blir MINST lika bra ;)



KRAM

2012-01-03 @ 16:49:22
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Husfrun

Låter som ett fantastiskt år på många sätt. Resan, njutningen i vardagen, tankarna och han med de bruna ögonen :)

Hoppas du får ett fina 2012. Kram.

2012-01-03 @ 19:42:46
URL: http://villafreja.blogspot.com
Postat av: fifi

Det har hänt en hel del under året, både bra och dåligt. Hoppas att ditt 2012 blir underbart!



kram

2012-01-03 @ 22:19:40
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: M*

- så underbara bilder! god fortsättning fina du! kram!

2012-01-03 @ 22:41:00
URL: http://ILROMANISTA.SE
Postat av: Annika

Vilken fin sammanfattning! Hoppas detta året blir minst lika bra! :)

2012-01-04 @ 19:31:40
URL: http://annikaa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Din mailadress: (visas bara för mig)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0