Om vädret och sånt.


Idag är en såndär dag. En såndär tråkig dag enligt majoriteten av folket här på västkusten. Blåsig, ruggig och regnig. Ungefär 90% av folket som kommer in genom entrén på jobbet nämner det. Det magiska samtalsämnet. Ni vet exakt vad jag pratar om. Vädret. Jag spyr en strimma inombords och svarar med samma artiga repliker till dem. En efter en. Lånar ut paraplyer till höger och vänster. Under de åtta arbetstimmarna har jag längtat hit. Hit till min plats i soffan. Där jag kan kura ihop mig. Tända sterarinljusen. Dricka kärlekste. Läsa. Titta på när pälsbollen yr omkring som en virvelvind efter den svarta pälsmusen med de röda ögonen. 


En utslagen hjälte. Det är hårt att vara rovdjur.










 


Jag ♥ Kommentarer!
Postat av: Molly

Visst blir man lite full i skratt när man kommer på sig med att ge automatiska korrekt vänliga svar när man egentligen skulle vilja svara något annat!;) Kram!

2011-09-07 @ 22:34:23
URL: http://Mollysmix.blogspot.com
Postat av: Art By Tina/Tina Axelsson

Underbara underbara kattdjur.

2011-09-09 @ 07:58:17
URL: http://trueborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Din mailadress: (visas bara för mig)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0