Om konsten att leva i nuet.


Jag vet att man ska leva i nuet. Jag är sämst i världen på att göra det. Jag grubblar gärna på framtiden. Och hur det en gång har varit. Det mesta har en förmåga att bli romantiserat i mitt huvud. Kanske är det någon försvarsmekanism som styr det där. Men dåliga dagar är jag duktig på att förtränga. Inatt drömde jag mardrömmar om framtiden. Om mitt bröllop. Jag som i vanliga fall dagdrömmer om det perfekta, stora, lyckade, pampiga bröllopet. Men det var under all kritik. Jag fick sätta upp håret och sminka mig själv. Håret som var i en slarvig knut ramlade ner 5 minuter före vigseln och jag var fulast i världen. Jag vaknade upp kallsvettig kl. 04.21. Idag drömmer jag mig tillbaka till dagarna i Spanien. Det var för ett par år sedan nu. Egentligen var det riktigt pissigt att jobba vissa dagar. Varmt och heta temperament till höger och vänster. Att förstå och göra sig förstådd med människor som inte talade ett ord engelska. Men jag tänker mest på de där bra dagarna. För roligt det kan ingen säga att vi inte hade. Jag undrar, hur har du det nu? Crazy Crazy Nights.












Cala Millor






  


Jag ♥ Kommentarer!
Postat av: krulli

Tänk att det är så att idag tänker man på det dåliga men i morgon har man glömt det och tänker på det som var bra med gårdagen. Fantastiskt. Man borde tänka mer p¨å det som är bra, fast det är svårt!



SVar: Väldigt oväntad och ser fruktansvärt mysigt ut!



Detsamma angående kramarna, de är välbehövda och mycket sköna!

2011-05-12 @ 23:23:41
URL: http://krulli.se
Postat av: i min lilla lilla värld

Jag är precis likadan. Bra att du påminde mig en smuka

2011-05-13 @ 08:51:02
URL: http://saratilling.se
Postat av: Lina S

Det är svårt att leva i nuet ibland, och låta tankarna vandra iväg..

Blev ingen resa bokad får se om vi bokar idag eller väntar lite.. :)

2011-05-13 @ 09:22:11
URL: http://linastrandh.se
Postat av: fifi

Men det är ju så lätt hänt att man tänker tillbaka på hur det var och försöker att hänga sig kvar. Eller att man tänker för mycket på hur det kan bli, så mycket att man glömmer det som är nu.



kram

2011-05-15 @ 20:33:15
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Din mailadress: (visas bara för mig)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0