Enkelrum, Chai-te och en jäkla massa tankar


Återigen i mitt enkelrum. Med ett glas fyllt med chai-te. Nattmackan är uppäten. Och återigen är jag full av hemlängtan. Måtte morgondagen på arbetet gå fort. Jag vet att dagen kommer att bli kaos. Ingen som har koll på någonting. Och ingen vill känna till eller ta på sig ansvar för någonting heller. Och där kommer jag att stå. Med det stora samvetet och ta på mig allt. Och göra allt för att lösa allt som inte stämmer. Jag är trött på det. Jag vill också kunna rycka på axlarna och säga "jag vet inte". Och låta någon annan lösa det. Tur att jag har ledig helg. Jag hade planerat världens bästa helg. Med brandmannen. Och bäbis-mys. Men istället blir det ett besök på Halmstad lassarett. Inte hos Oliwer på BB. Utan hos mormor. Som är liggandes i någon sal belägen i någon lång och kall korridor. Just ikväll längtar jag efter kärlek extra mycket.


Vissa bor i enkelrum. Vissa bor i kartonger. Frågan är vad som är bäst.






  


Jag ♥ Kommentarer!
Postat av: Charmiga Pinglan

Kartonger är definitivt mysigt att mysa i!!! Synd på missat mys med mannen men det kommer nog! Kram

2011-01-21 @ 21:45:44
URL: http://charmigapinglan.blogspot.com
Postat av: Smaragdalena

usch ja... jobbig känsla det där.. -när man längtar starkt efter någon! (Härlig men jobbigt)



Annars.... ;) kan du väl kika in på min blogg, där jag har en utmaning som väntar på dig!! :D

2011-01-22 @ 02:29:19
URL: http://smaragdalenas-smaragder.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Din mailadress: (visas bara för mig)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0