Kärleken mellan mig och England


Efter några fantastiska dagar uppe svävandes bland molnen försöker jag att ta mig neråt marken igen så sakteliga. Men konsten att lyckas njuta av det som varit och sen inte känna något mer är väldigt svår kan jag berätta. Det är som en slags förbjuden kärlek. För att kära ner sig i en Lononbo känns inte som ett speciellt smart drag just nu. När man äntligen har landat och står stabilt med båda benen i Sverige igen. När man inte längre känner hemlängtan till England varje dag. När man börjat tappa sin brittiska accent. Som dock kommer tillbaka ganska snabbt efter någon dag eller två av engelsktalande. När man insett var det är man vill bo och se sina barn växa upp. När det är dags att slå sig ner och komma till ro med sitt liv.

Underbara dagar i alla fall. Det har jag haft. Eller vi. Det är inte fy skam. Dagar fyllda med promenader, havet, god mat, spa, engelsk humor i form av torra engelska skämt, Göteborg, pirr i magen, restaurangbesök, gott vin, härliga skratt, prat om livet, utflyktsplatser, romantik, café-mys, hotellfrukost och ett och annat försök till att lära ut svenska lite då och då.

Vart det här leder vet ingen. Troligtvis ingenstans eftersom det inte får det. Men min kärlek till England tar ingen ifrån mig. Någonsin. Det fick jag en påminnelse om dessa dagarna.


Nyvaken från en dröm
som jag innerligt hoppas kommer tillbaka till mig igen







 


Jag ♥ Kommentarer!
Postat av: Anonym

sv: näe såg en dokumentär om Danmark där man lyckats välja in ett sånt parti och det ser ju inte ljust ut där!

2010-09-02 @ 19:22:05
URL: http://livetivitavillan.blogg.se/
Postat av: LaLizita

Åh vad fint du skriver :)

Men bra att ni fick några fina dagar tillsammans.. Det är farligt det där.. att kära ner sig i någon från ett annat land.. Jag älskar att vara utomlands och att bo i spanien och london är det bästa jag gjort MEN när jag blir äldre och får barn så tror jag säkerligen att det är här i Sverige jag vill att de ska växa upp... och det är ju inte så lätt för en engelsman att bara flytta till sverige så där... Hoppas du mår bra av att bara kunna ses någon gång då och då.. eller då kanske det bara blir svårare.. ? vem vet... :)



Sv: Jag fick inte jobbet.. hon ringde tidigare idag och sa att de gått vidare med en annan sökande.. :( suck

2010-09-02 @ 21:53:26
URL: http://lalizita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Din mailadress: (visas bara för mig)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0