The Challenge - Frågor och svar


Blev utmanad för ett bra tag sedan av en fin vän - Anna. Kolla in hennes blogg, hon skriver på ett fantastiskt sätt och tar helt underbara foton!

 

The Challenge – frågor och svar

 

Hur länge har du bloggat?

Sedan den 12 september 2007. Jag behövde helt enkelt någon eller något där jag kunde ”spy” ut alla mina känslor och förvirrade tankar på.

 

Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut innan du själv började blogga?

Ett ställe där ytliga människor kunde exponera sig själva  genom att visa egobilder och fotografier på dagens outfit. Människor med bekräftelsebehov helt enkelt. Tills jag faktiskt började finna riktigt bra bloggar. Som faktiskt är intressanta och roliga. En av dem är till exempel Fifis blogg. Man får följa med i hennes liv på ett alldeles lagom sätt. Underhållande, innehållsrik och intressant.

 

Vilken var den första blogg du förälskade dig i?

Troligtvis min bästa kompis Tinas blogg. Man fick följa hennes genom bra och dåliga dagar. Hon kan konsten att skriva på ett sätt där man blir intresserad. Bloggen är dock nerlagd nu. Hon finns nu på en annan adress.

 

Hur känner du inför dina allra första blogginlägg?

Troligtvis ganska meningslösa men väldigt betydelsefulla för mig just då. Så kommer det nog att fortsätta att vara. Jag lever för nuet.

 

Hur många bloggar återvänder du till regelbundet?

Skulle tro en sisådär 15 stycken. Vissa bättre - andra sämre. Vissa för att de verkligen ger mig något. Andra för att jag är nyfiken på vad som händer i deras liv.

 

Hur många procent av de bloggar som du läser är dagboksbloggar och inte ämnesbloggar (som t.ex. teknik- eller modebloggar och politiska bloggar)?

Till 90% läser jag dagboksbloggar just för att de ger mig som person mest. Det intresserar mig mer att få veta hur andra har det och hur andra människor tänker om saker och ting. Sen är jag sjukt nyfiken också.

 

Nämn en bloggare som verkar vara väldigt, enormt olik dig, vars blogg du tycker om.

Haha, då måste jag nog faktiskt säga Andreas Carlssons blogg. Ja idol-Andreas ni vet. Killen med det bländande leendet. Vilka sjukt olika liv man lever men så intressant det är att följa med på hans resa! Om man ens hade haft hälften av den mannens drivkraft! If you can dream it, You can be it.

 

Nämn en bloggare som är lik dig, vars blogg du tycker om.

Lizas blogg! Vi verkar leva lite samma liv med samma tankar, upplevelser och känslor. Det är skönt att vet att det finns andra som tänker samma tankar som en själv. Som lever på liknande sätt en själv. Att man inte är ensam. Plus att hon alltid är så sjukt ärlig. Det älskar jag! Tyvärr har hon beslutat sig för att sluta med bloggeriet. Jag hoppas innerligt att det bara är en svacka och att hon kommer tillbaka när hon har pausat färdigt!

 

Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?

Jag tror inte att det är så många som vet om min blogg. Jag tycker om att hålla den lite halv-hemlig. Då kan man skriva om vad man vill utan att det snackas för mycket bland de närmaste. Jag vill kunna släppa ut känslorna om det behövs. Utan för mycket åsikter och snack runt omkring mig. Men de som vet om den, vad de tycker?! Det har jag ingen aning om!

 

Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?

Återigen, vad vet jag? Tycker ni det, ni läsare?

Jag tror faktiskt att de tycker det. Jag är oftast fantastiskt ärlig.

 

Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg?

Ja det tycker jag nog. Jag är personlig när det känns befogat men skulle aldrig lämna ut människor eller förolämpa. Min blogg är lagom privat! J

 

Nämn några saker du aldrig bloggar om och anledningen till det.

Dagens outfit. Det är så 2008! Nä skämt och sido. Det är helt enkelt inte min grej. Jag ser inte meningen med det. Det är totalt ointressant.

 

I vilken utsträckning bloggar du om för att få bekräftelse?

Jag ser min blogg mer som min dagbok, där jag ger utlopp för mina känslor som behöver komma ut.  Förhoppningsvis är det inte för att få bekräftelsen. I så fall har jag nog inte kommit på det själv ännu.

 

Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hans/hennes blogg?

Ja utan tvekan!

 

Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?

Nej inte än. Jag hoppas att få träffa Fifi över en kaffe någon dag snart eftersom vi trots allt inte bor så långt ifrån varandra.

 

Kan det vara skadligt att blogga?

Med all säkerhet. Utlämnande bilder och utskrivna namn är väl alltid farligt. Lika farligt som facebook och allt annat.

 

Bloggar du om två år? Isåfall är ditt bloggande annorlunda då?

Jag har ingen aning. Jag fortsätter så länge jag känner att jag har något att dela med mig. Om så är fallet kommer det säkert handla om mognare saker och vuxnare problem än nu.. J

 

Vad har bloggskrivandet betytt för dig?

Oändligt mycket. Så mycket jag har fått ur mig, så mycket som har tyngt mitt bröst! Och all feedback som kommit genom kommentarer från fina människor där ute, det värmer mig.

 

Vad har bloggläsandet betytt för dig?

Massor! Jag säger som Anna, varje dag lär jag mig något nytt om någon människa där ute i världen!


Jag utmanar Er som känner er manade och vill släppa på lite åsikter och tankar! Feel free to take the challenge!
 



Bilder säger mer än tusen ord





Jag ♥ Kommentarer!
Postat av: Ida

Intressant=)

2010-11-28 @ 20:13:14
URL: http://alittlebitmoreee.blogg.se/
Postat av: fifi

Åh, tack! Jag gillar ju din blogg med, den är alltid så ärlig! Och vi får se till att ta den där kaffen :)



kram

2010-11-28 @ 21:01:41
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: fifi

Åh, tack! Jag gillar ju din blogg med, den är alltid så ärlig! Och vi får se till att ta den där kaffen :)



kram

2010-11-28 @ 21:02:28
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Angeliqa

Vilka roliga och intressanta frågor.

2010-11-28 @ 21:56:43
URL: http://sopnedkast.blogspot.com
Postat av: Smaragdalena

Intessant läsning.. :)



svar: Åh TACK snälla du! det kändes bra att få höra, för jag känner det som att jag har åldrats minst 10 år i ett huj sen min man dog. känner mig glåmig och hålögd!



/KRAM

2010-11-30 @ 05:09:22
URL: http://smaragdalenas-smaragder.blogspot.com
Postat av: Anna

Rolig lista. Vi ska åka till playa de carmen i mexico, men tror vi lndar i cancun.

2010-11-30 @ 08:22:19
URL: http://smultronet1.blogg.se/
Postat av: LaLizita

TACK så mycket! Vad gullig du är och vad glad jag blir :)

Kram

2010-11-30 @ 22:43:31
URL: http://lalizita.blogg.se/
Postat av: Sandra Karlsson

Tycker om det du skrev! Kul att se lite prima saker och inte endast det vanliga grejerna som man kan se om typ alltid. ;)

2010-12-02 @ 08:35:36
URL: http://jade.se/reseguide/bangkok

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Din mailadress: (visas bara för mig)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0