Big Decisions


Frågan är kattunge eller inte?
Pappa blev förbannad när jag tog upp det. Som vanligt. Det har låtit likadant sen jag var liten. Djurplågeri att stänga in en katt i en lägenhet, de hör hemma på landet. Han tänker minsann inte ställa upp och hjälpa till med någon katt om det skulle behövas. Mamma är givetvis av samma åsikt som pappa. Som vanligt. Igen. Jag är vuxen nog att göra som jag vill och ta mina egna beslut men att gå emot mina föräldrars åsikter och viljor är svårt. Det gör lite ont på något sätt. H säger hel soffa eller sönderriven soffa. Tinan har sin åsikt. Men jag vill. Jag vill, jag vill, jag vill! Jag försöker sätta fördelar mot nackdelar. Jag försöker verkligen att tänka realistiskt. Blir jag låst med en katt? Men vad är rätt beslut egentligen? Hur vet jag?

Här är hon i alla fall. Jag tror att hon ska heta Elsa om hon blir min.




Sockersött





 


Jag ♥ Kommentarer!
Postat av: Sandra

Det är det nog många som behöver. Det är ett så bra alternativ till den vanliga maten man äter. Alla skulle kunna bli bättre på att äta rätt mat och i rätt balans och jag tror verkligen att hälsokokboken är en bra hjälp på vägen. Billig är den också :)

2010-05-19 @ 10:39:30
URL: http://sandrapetersjo.se
Postat av: giulia

Visst är havet underbart ! önska att jag hade en båthus mitt på havet ahhaha !=)



vad söta kattungar !!! wiee <3

2010-05-19 @ 12:17:27
URL: http://disilvestro.blogg.se/
Postat av: Martina

Gammelkatten Billy skickar ett mjau och hälsar att Elsa är en het böna, om än något ung för honom!

2010-05-19 @ 13:13:31
Postat av: Mr.D

Om man ska ha katt, så ska man låta den vandra fritt ute och kanske släppa in den någon gång. Eller så väljer man att enbart ha den ute. Att ha en katt inne ska aldrig vara ett alternativ - tycker jag.

2010-05-19 @ 21:44:43
Postat av: Fifi

Vilken liten raring, jag förstår att du blir förförd av henne!



Visst blir man lite låst av katt, men inte lika låst som man blir av en hund. Jag tycker det är skönt att ha två katter, då får jag inte dåligt samvete om jag är borta en del på dagarna, eftersom de alltid har sällskap av varandra. Om du har en bra kattvakt som du har förtroende för så blir det mycket lättare för dig att åka bort också.



Go for it!

2010-05-19 @ 22:19:45
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Mr.D

Mitt förra inlägg accepterades tydligen inte.



Men jag tycker att ska man ha katt, så ska man låta den vara utomhus. Man kan ta in den då och då, men främst ska den vara utomhus. En katt som är van att vara ute, sköter sig mycket på egen hand, och på så sätt så blir den heller ingen stor belastning. Men väljer man att ha katten inomhus mycket, ja då blir den lika stor belastning som en hund är.

2010-05-19 @ 22:26:06
Postat av: Tinan

Hur går tankarna nu, såhär ett par dagar efteråt?



stora kramar

2010-05-20 @ 09:05:33
Postat av: Alicia

Mr D: Fast en innekatt går inte att jämföra med en hund. En innekatt ska inte rastas. Den klarar sig så länge den har mat och vatten i skålarna. Den bajsar och kissar när den vill i sin låda. Du får nog utveckla vad du menar med att en innekatt skulle vara en belastning.



Tinan: Tankarna snurrar. Jag vill frotfarande. Jag kommer alltid att vilja. Alltid. Jag är bara rädd för att jag låser upp mig. Att jag aldrig kommer att kunna åka iväg på semester osv..



2010-05-20 @ 18:14:09
URL: http://mybubble.blogg.se/
Postat av: Mr.D

Kortsiktigt så klarar sig en innekatt. Men tror du på fullaste allvar att katten kommer att fortsätta och kissa och bajsa i en låda som inte har ren sand?



Klart det inte blir exakt som att ha en hund, men betydligt mer krävande än att ha en katt som kan klara sig en vecka utomhus.

Egentligen är jag väl mest emot att man har katter som husdjur inomhus. De ska kunna röra sig fritt. Vill man ha djur inomhus så finns det andra arter. Katter är utomhus djur.

2010-05-20 @ 22:52:40
Postat av: Alicia

Mr D: Men snälla du, tror du på fullaste allvar att jag inte tänker göra rent i kattlådan? Märkligt det där..



Jag skulle aldrig kunna ha hjärta till att åka bort och låta min katt gå ute, utan att släppa in den när den vill in. Däremot tror jag att om en katt är uppväxt inne så far den inte illa av att vara inne. Däremot om den började sitt liv som utekatt och sen blir innekatt är plågeri. Det är vad jag tror..



2010-05-21 @ 01:54:25
URL: http://mybubble.blogg.se/
Postat av: Ida

Vilken liten söt Elsa:) Vems är kattungarna? Jag gillar katter som du vet...Amanda älskar vår Lissie och skiner som en sol så fort hon ser henne:)

Du får nog räkna med en sönderriven soffa men det kanske det kan vara värt om hon får dig att må bra!

Jag ställer gärna upp som kattvakt om du vill.

Vi ska skaffa jakthund till sommaren. En katt en hundvalp och en 8-månaders bebis som jagar varandra...finns nog många som inte tycker vi är riktigt kloka:) kramis

2010-05-24 @ 09:20:45
Postat av: Alicia

Ida: Det är min kompis Linns mamma och pappas katt som har fått kattungar. Hon bor i Tvååker, kattmamman. En helt vanlig bondkatt.



Perfekt att veta att ni ställer upp som kattvakter, det lär behövas.. :) Jättesnällt!

Och ja, det är galet att skaffa hund också, men så roligt! :) Hörde att du och Sofie ska fika i veckan jag kanske hänger på om jag får? :)



Stor kram!

2010-05-24 @ 22:54:35
URL: http://mybubble.blogg.se/
Postat av: Ida

Ja det är klart du ska hänga på:) Så roligt att du bestämt dig för att skaffa katt...ibland ska man nog faktiskt strunta i vad päronen säger;)kramis

2010-05-25 @ 09:14:51

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Din mailadress: (visas bara för mig)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0