Min Morfar


Igår besökte jag den visaste i min släkt. Morfar. Han är den smartaste människan jag vet för övrigt. Han vet allt. Här ska ni får höra. 

91 år gammal, född 1919. Hos honom blir man alltid lugn. Man dricker några koppar kaffe och pratar om fotboll, några ord om hur det går i arbetslivet, lite om aktier, ibland om politik, man pratar en del om hans gamla upptåg och om livet på sjön som den gamla sjöman han är och man pratar rätt så mycket om historiska händelser. Alltid är han intressant att lyssna på. Helt klar i huvudet. Det är nästan skrämmande hur han kan hänga med så bra vid denna högaktningsvärda ålder.

Numera är han lite trött på sina polare, min morfar. De hör dåligt och de börjar se dåligt. Morfar själv hör perfekt och ser mycket bra. Hans bästa vän, Karl-Erik som är två månader äldre än honom börjar bli lite "gaggig" säger han. Det är trist menar morfar på. Han minns inte att han har sagt vissa saker redan. Tjatigt, påpekar morfar. Men så tänker han om och det är ju klart "Karl-Erik är ju ändå två månader äldre än mig, det måste vara därför han är lite gaggig!"




Världens bästa morfar ♥




I morfars gamla amerikanska gungstol









Jag ♥ Kommentarer!
Postat av: Tina

:)

2010-06-13 @ 22:17:35
Postat av: Molly

Du passar otroligt bra i de färgerna, de förstärker färgen i dina ögon. Du är jättefin!

2010-06-13 @ 23:11:10
URL: http://mollysmix.blogspot.com
Postat av: Maria

Vilken gullig morfar du har!



2010-06-14 @ 14:05:45
URL: http://malanie.blogg.se/
Postat av: Ida

Vilken fin morfar du har...jag blir alldeles tårögd när jag läser...kramis

2010-06-14 @ 20:55:30
Postat av: fifi

Vad fint att du och din morfar har en så bra relation, och att han är så pigg trots att han är så gammal. Håll hårt i honom!



Ja, Tyskland-Autralienmatchen var fantastisk!



Det skulle verkligen vara jättekul om vi kunde ses i sommar, vi får spana lite på dagar!



kram

2010-06-15 @ 16:22:51
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Din mailadress: (visas bara för mig)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0