Om snygga människor


H säger att snygga människor har det mycket lättare i livet. Han menade på att han och jag har det bra eftersom vi är snygga människor. Jag ler och njuter när jag tänker på det citatet. Att han är snygg det vet vi redan. Men jag? Att JAG skulle vara snygg finns inte i mina tankebanor. 

Jag är en människa som suger åt mig av allt sånt där. Bekräftelse kallas det för. Kanske är det för att jag inte så ofta får bekräftelse som gör att jag blir överlycklig när jag väl får höra något positivt?! Jag har alltid svårt att tro på att människan som ger mig bekräftelse verkligen talar sanning och menar det. Jag tänker lära mig att ta åt mig av fina ord. Jag tänker våga tro på det. För i år är året då jag vågar. 

Nu fortsätter kvällen med film-maraton, godis och ljusen är fortfarande tända. Soft.

 



Hemma-mys



Jag ♥ Kommentarer!
Postat av: mariana DG

bra blogg (:

2010-02-12 @ 18:21:42
URL: http://marianadg.com
Postat av: Emma

Jag brukar sitta och beundra snygga människor i smyg. Tänka på hur trevligt deras liv måste vara. Egentligen så vet jag att allt inte är svart och vitt, men man kan ju låtsas.

2010-02-16 @ 11:50:59
URL: http://onthemoonwithsteve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Din mailadress: (visas bara för mig)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0