I'm the Lucky One


Mitt liv är spännande igen!
Det är händelserikt. Jag känner mig hyffsat tillfredsställd för närvarande faktiskt.
Det handlar om att ta vara på det man har. Jag har det bra. Och jag har storslagna planer.
Jag får tänka på vem jag vill, jag får göra precis vad jag vill, när och hur jag vill. Utan någon annans tillåtelse.
Ni ska veta att det känns härligt!

I fredags åt jag en härligt vegetarisk lunch hos Martina och planerade resan. Stort är det enda ordet jag finner. Sen har jag varit upptagen med mycket jobb. Ganska skönt. Då vet man att pengarna kommer att rulla in. Jag ogillar att vara nervös för att jag inte kommer få in tillräckligt med lön på kontot, så att jag inte ska klara av mina utgifter.

Igår umgicks jag med K. Vi åt hallon och blåbärspaj som jag bakat och pratade långt in på småtimmarna. Vi hade så mycket att säga, det tog liksom aldrig slut. Tiden bara sprang iväg. Han är en fin människa. Jag förstår inte varför jag inte tagit mig samman förr i tiden och insett hur bra han är. Jag har haft så mycket annat folk i vägen kanske. Inte prioriterat rätt. Men nu ska det bli ändring på det. För människor som honom ska man nog ta vara på och vara rädd om.
Vi räknade ut att vi inte setts sen 2006. En hel evighet sen. Sick.

Jag är så lycklig över att jag fått upp kontakten med en mycket speciell människa igen. Vi har haft paus ifrån varandra ett tag. Vi behövde nog pausen. Men nu behöver vi nog varnadra igen. Jag älskar att kunna filosofera med honom, jag älskar hans intelligenta sätt att tänka på. Det ger mig så mycket.

Ja, jag har det bra. Jag klarar mig bra. Jag känner mig lättad. Nästan lite befriad på något sätt. Mina vänner har rätt. Jag är bättre utan D. Det är verkligen så. Och jag har fått komplimanger från olika människor i två olika städer två gånger på samma vecka för mitt hår. Jag höjer huvudet någon centimeter varje gång och sätter ett leende på mina läppar. Tänk vilka underverk några små små ord kan göra för en. Det kan nästan rädda en hel dag! 

Dags att släppa tankar och annat grubbleri och istället göra sig redo för möte och jobb.
Ha en underbar dag ute i vårsolen mina vänner (och ovänner om det finns några där ute)!



Becks - En hår-kameleont


Jag ♥ Kommentarer!
Postat av: Mr.D

Super nice att höra att du mår bättre, ja t.om verkar må riktigt bra igen:)



Får jag välja Beckham, så väljer jag han som är rakad.



Har vi samma smak?



PS. Det är inte för att jag är rakad.

2009-04-06 @ 23:10:14
Postat av: Alicia

Mr D: Jo jag mår bättre. Fast visst tusan saknar jag. Visst gör det ont. Men det blir inte bättre av att jag ältar eller gräver ner mig själv. Jag känner mig också befriad. Jag känner mig lycklig. Det är svårt att beskriva. Jag har så mycket vänner som till exempel du som peppat mig och fått mig att inse. Det är guld värt.



Vad det gäller Beckham väljer jag också rakat eller frisyren till höger om den rakade. Men långhårig ska han ine vara!



KRAM

2009-04-07 @ 01:17:05
URL: http://mybubble.blogg.se/
Postat av: Tinan

Tycker också det är glädjande att läsa att du mår fint!! Det ska vi hålla liv i minsann. :)



2009-04-07 @ 08:16:07
Postat av: Alicia

Tinan: Jo det hade varit härligt om vi kunde hålla liv i det, men du om någon vet hur mitt humör sviktar. Men jag försöker verkligen vara positiv och se saker och ting från den ljusa sidan. Sånt hjälper faktiskt! =)

2009-04-07 @ 17:06:48
URL: http://mybubble.blogg.se/
Postat av: Mr.D

Tycker det är dags att det blir lite spa snart. Vi har ju tjótat om det i 1½ år snart. Nu måste det snart hända!:)



Tur att jag inte är Gay då Alicia, då hade vi förmodligen slagits om samma killar.

2009-04-07 @ 18:04:48
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

ck alicia, det är en av mina favoritklänningar =)

2009-04-07 @ 18:48:32
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

tack alicia, det är en av mina favoritklänningar =)

2009-04-07 @ 18:48:40
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Alicia

Mr D: Vi jobbar ju aldrig samma tider. Det är ett ganska stort problem.. Det försvårar det hela i alla fall!

2009-04-08 @ 14:16:10
URL: http://mybubble.blogg.se/
Postat av: Mr.D

Det värsta av alltihop är väl det att vi aldrig är lediga samma dag:)

2009-04-08 @ 18:04:53

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Din mailadress: (visas bara för mig)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0