Stora händelser ska firas!

Födelsedagshelgen är över. Därmed slut på firande. Nästan. Jag ska försöka bjuda in lite tjejer på försenad födelsedagsfika nästa helg tror jag. Jag har haft en bra helg faktiskt. Den började med lite jobb i fredags. Jag jobbade andra passet ensam. Det var hyffsat lugnt. Kvällens stora händelse var incheckningen av super-mega-kändisen Timell. Martin Timell. Jag har alltid trott att jag inte tycker om honom, men han är en trevlig karl med mycket humor.
Det blev lite jobb i lördags också mellan 9 och 16. Vilken lyckad dag! Alla som checkade ut var så glada och nöjda. Då kan man inte annat än le. Gästernas humör smittar av sig! Incheck gick alldeles lysande också, inga trötta, irriterade eller sura människor. Alla var uppe i varv, glada och förväntansfulla. Vi hade kul J och jag! Jag fortsatte dagen med middag hos päronen och till sist en hejdundrande fest med Tina och Martin som slutade på Harry's. Verkligen lyckad kväll, så roligt har jag inte haft på länge. Den resulterade till och med i efterfest för mig C-J-L med en massa killar där det bjöds på delikat middag med fläskfilé och kantarellsås. Fint ska det vara.

Sen kom den. Den stora dagen. Födelsedagen! 
Dagen började med frukost och presenter. Precis som förr i tiden när man var liten.
Sedan spenderade jag och min familj dagen på  http://www.hofsnas.se/, vilket vackert ställe! Tänk så många sådana ställen som finns, som man borde besöka men som man inte vet ens existerar. Vi kalasade med en tvårätters middag, promenerade i den vackra naturen och tog oss även in till Borås där det blev lite stadsvandring. Till min förvåning en riktigt trevlig stad!

Idag var det nya äventyr på schemat. Jag och fröken H cyklade till brandstationen för att möta upp lite jobbarkompisar och ha brandutbildning. I tre timmar! Men verkligen nyttigt och bra! Vi släckte bränder, kvävde eld på brinnande dockor och övade oss på att använda brandslangarna (vi har det på jobbet, därför måste vi kunna använda dem). All information man fick borde man få höra oftare. Sånt kan man aldrig höra för många gånger. Det samma gäller hjärt- och lungräddning och såna övningar.

Sen blev det lunch och i eftermiddags blev det lite fikastund med C-J-L.
Ännu ett avsnitt av Idol har tittats på. Nu blir det fortsatt chill i soffan.

Over and out dear friends.




Ny partyblåsa


 


Jag ♥ Kommentarer!

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Din mailadress: (visas bara för mig)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0