Senaste nytt!


Nu ska jag berätta något helt sinnessjukt för er.
Jag har gjort något dumt. Något verkligen jättedumt.

 Håll i er.
Jag har anmält mig till att springa Göteborgsvarvet. Och hör på detta. Det är 2.1 mil!
Det är helt galet. Verkligen. Jag börjar nu såhär dagen efter anmälan har gjorts inse vad jag har gett mig in på.
En del av mig säger till mig att gå och avanmäla mig nu direkt. Vi vet ju alla att så bra är jag inte även om jag gillar att träna. Det här kommer jag aldrig att klara. Men sen är det den där andra delen i mig, den där delen som är full i fan och sådär envis. Den där delen som säger åt mig att det här ska jag göra, jag ska minsann visa dem att jag ska göra det och jag ska klara det. Eller framför allt mig själv. Det är alltid den delen av mig själv som vinner när de bråkar. Oftast i alla fall.


Men detta är nog i ärlighetens namn bara dumdristigt.

Men jag vill klara det!

Here we go again... Beslutsångesten är total..




Det vackraste


Jag ♥ Kommentarer!
Postat av: Tina

Jag ser det inte som något problem. Du har anmält dig, du vill, jag vet att du VILL. Du skulle ångra dig så när dagen väl är inne för loppet, om du "fegade ur" och avanmälde dig. Jag lovar - du kommer gräma dig så!



Du ska inte sätta hinder för dig innan du ens har börjat genom att säga "vi vet ju alla att så bra är jag inte..." Snarare är det väl så att du är så mycket bättre än vad du vet!



Jag tycker detta ska bli spännande, och jag tycker du ska stå fast vid din anmälan! Tänk på känslan efter loppet, redan nu. Underbar va?!? :)



Och du - du måste erkänna att du är ganska nyfiken på hur jag ska fixa dit blåbärssoffan!? Bara det borde vara anledning nog att genomföra detta...



Du är så bra, det kommer gå galant! :)

KRAM!!

2008-10-15 @ 14:36:01
Postat av: Anonym

Sjlvklart fixar du det tejen

Jag tror på dig???

Längtar till Lördag

Kramen M

2008-10-15 @ 19:15:08
Postat av: Anonym

Jag menar jag tor på diiiig!!!

2008-10-15 @ 19:16:31
Postat av: Anonym

Förresten nu är det jag igen



Ett utav vinerna vet du ju om det är du som köper det (vet inte vad ni bestämt)

Jag kan höra av mig på fredag efter att vi har handlat och säga vad jag och Ida köpt.



Du behöver absolut inte ta det så alvarligt och hålla ett föredrag eller något.



Tänkte bara att du kan tala om lite vad det är vi smakar när vi smakar typ kola eller vad det brukar vara.



Jag har någon lite fakta bok tänkte titta efter lite fakta jag också!



Har du någon trvlig vinbok i bokhyllan får du gärna ta med dig.



Kaos för mig denna veckan särav röran i medelandena. Svårt att fokusera.



Kramen igen

2008-10-15 @ 19:23:08
Postat av: Mr.D

Klart du klarar av att springa 2.1 mil. Gäller att ha en tid som mål, finns ju dom som går runt hela varvet så var inte rädd för att inte komma i mål, du har gott om tid på dig om det skulle vara så:) Du kan ju försöka slå min på 2h10 min, det borde inte vara några problem eftersom jag inte tränade inför det loppet:)



Lycka till, och ge fan inte upp innan du ens försökt. Se det som en rolig erfarenhet. Att delta i lopp är skit kul, att träna själv är inte lika skoj.

2008-10-15 @ 23:18:11
Postat av: Mr.D

Klart du klarar av att springa 2.1 mil. Gäller att ha en tid som mål, finns ju dom som går runt hela varvet så var inte rädd för att inte komma i mål, du har gott om tid på dig om det skulle vara så:)



Du kan ju försöka slå min på 2h10 min, det borde inte vara några problem eftersom jag inte tränade inför det loppet:) Eller så tävlar du bara mot dig själv.



Det här förstår jag dock inte

"jag ska minsann visa dem att jag ska göra det och jag ska klara det"

Vilka är det du ska visa? Jag vet att du klarar det gumman:)



Lycka till, och ge fan inte upp innan du ens försökt. Se det som en rolig erfarenhet. Att delta i lopp är skit kul, att träna själv är inte lika skoj däremot, men enklare när man vet att man tränar till något specielt.

2008-10-15 @ 23:30:37
Postat av: Bloggföreståndarinnan

TACK kära ni för peppingen! Den behövs och den värmer!



Tinan: Ja du har egentligen så himla rätt. Svårt att inse det själv bara. TACK! Och tack för att du tror på mig.

Och jag förväntar mig verkligen "blåbärssoffa" på ett eller annat sätt. Så nu har du press på dig.. haha..



M: Tack! Och du, jag längtar också till lördag, massor! Det ska verkligen bli roligt. Men du behöver inte höra av dig på fredag om vinerna, det ska nog ordna sig ändå! Jag jobbar dessutom hela dagen på fredag, från 12-20 så jag är nog svår att få tag på. Jag får lita på mina gamla kunskaper.. =)



Mr D: Nu har jag något som sporrar mig. Jag ska minsann försöka slå ditt resultat.. =)

Nej, men det där med att "jag ska minsann visa dem..", jag rättade ju mig själv efteråt och skrev "framför allt mig själv". Det är ingen speciell jag ska bevisa något för. Jag vill bara fixa det. Kunna vara stolt och nöjd med något jag gjort. Det är inte speciellt ofta jag känner det om mig själv..

Du ska inte vara med i år? Tävla mot mig? =)

Dina ord gjorde mig lite lugnare faktiskt. Den som skrämmer upp mig mest är jag själv..

2008-10-16 @ 00:20:11
URL: http://mybubble.blogg.se/
Postat av: Mr.D

Nej, mitt lopp sparar jag till en riktig maraton. Vill så gärna lyckas med en svensk klassiker, men mitt skadade knä får avgöra hur det blir med det. Att springa på asfalt i mer än 4 mil kanske förstör knät så jag inte kan gå på det mer. Får se hur det kommer att gå med träning och så. Med köpet av dom nya skorna och special inäggen har i alla fall gjort att jag kunnat värma upp på löpbandet genom att jogga i 7 min. Det är ju en bit på vägen i alla fall:)



Men vi kanske kan ta en löptur någon gång, är ju långt kvar till maj:)

2008-10-16 @ 13:02:42
Postat av: Mr:D

Med riktig maraton menar jag inte att en halvmara är något annat än riktig:) Men om jag kan springa någon mer gång,så tror jag tyvär att mitt knä i så fall bara har ett lopp i sig, sen får det va färdigt om jag inte ska bli handikappad. Dessutom har jag ju redan sprungit gbg varvet, dock 10 år sedan, men jag pajar inte knät för att göra det igen:)

2008-10-16 @ 13:04:43
Postat av: Bloggföreståndarinnan

Mr D: Hm.. Jag tycker inte du ska springa överhuvudtaget. Spar på knät. Du får satsa på något annat helt enkelt.. Varför inte börja spela blockflöjt? =D

2008-10-16 @ 14:06:26
URL: http://mybubble.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Din mailadress: (visas bara för mig)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0