Fjärilsfettisch - utan gränser


Har ikväll tillfredsställt min obotliga fjärilsfettisch genom att ha beställt den här sjalen efter en tids suktande:


 

Tack Chris för att du hittade den. Kommer att bli fin i vår!

Idag har varit en allmänt seg dag. Inget har blivit uträttat. Jag och Carolinan med flera gick ut till en av stans nattklubbar igår efter jobbet. Jätteroligt tills en kille jag har haft ihop det med började stöta på C mitt framför ögonen på mig. Den här killen är absolut ingen kille jag vill ha tillbaka, jag tänker aldrig tanken ens. Han snarare äcklar mig och det han gjorde mot mig för över ett år sen är ganska sjukt. Det här är den tredje av mina vänner han försökt stöta på mitt framför ögonen på mig. Skrattretande! Om han försöker göra mig svartsjuk så lyckas han inte speciellt bra. Jag blir avskräckt. Och varför han skulle vilja göra mig svartsjuk förstår jag mig absolut inte på eftersom det var han som sårade mig från början. Varför håller han på så, kan någon ge mig ett vettigt svar?! Jag har enbart varit snäll mot honom. Dock för snäll. Låtit honom komma undan lindrigt och förlåtit. Den där snälla sidan kommer han aldrig mer att få se kan jag lova. Jag ska göra mitt bästa att inte ens ägna honom en blick om jag ser honom. I'm too good. Alldeles för stor kropp på en depserat kille med ett sandkorn till hjärna. Pinsamt att man kan tillåta sig att göra bort sig så som han. Så det så.
 
Ikväll skulle C och jag ätit trerätters och druckit skumpa i hennes nya lya och sen partajjat lite med några brudar. Men planerna blev ändrade i sista stund då C kommit fram till att det är magsjuka hon har. Inte baksmälla. Otur men samtidigt ganska skönt då jag verkligen behövde vila. Så ikväll har jag bara varit hemma hos päronen och tagit det lugnt. Oförskämt lugnt. Till och med druckit whisky med pappa. Surt bara att det snöat hela kvällen och fortsätter att snöa. Min sommardäcksklädda bil kommer att få bli stående här hos mamman och pappan då jag kommer att bli tvungen att ta tåget tillbaka imorgon. Jobb väntar imorgon igen. Måste ta ett snack med min avdelningschef denna veckan om mina tankar och vilja om avdelningsbyte. Det känns dock jobbigt. Hur säger man det på rätt sätt?

Nu är det dags för ett samtal med Mr Väktare och sen väntar skönhetssömnen. Imorgon väntar en ny dag med nya möjligheter. So long.



Jag ♥ Kommentarer!

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Din mailadress: (visas bara för mig)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0