She's Back and Kickin'..

Vad hände?

Bloggstopp?

Nej nej,  jag har bara varit busy busy sen p-festen. Så jag varnar er. Det finns en risk för ett långt inlägg denna gången. Maratoninlägg typ. För som Tina säger. Det har hänt massor. Även om det inte känns så för en själv. Det har trots allt varit mycket omkring mig. Jag har inte haft en lugn stund. Ingen tid att pausa och andas ut på.


P-festen i torsdags var lyckad. Kvällen avslutades dock lite i någon slags trauma. Jag och Miss C-J-L kände oss nöjda med kvällens fest. Ett långt samtal med Mr. Väktare hade till och med hunnits med innan vi gick mot pizzerian för att köpa den mycket viktiga natt-maten. Under väntan på att pizzan skulle gräddas kom beskedet. Om Mr. Målar-mästare. Han var där ute någonstans på en av uteserveringarna. Och där satt vi med varsin pizza som vi skulle bära hemmåt. Katastrof kan man säga. Ja, katastrof. Vi, eller jag kanske, kände paniken i bröstet och fick fart med våra pizzor mot den där uteserveringen. Att gå förbi på vägen hem är inget brott tänkte vi. Och mycket riktigt så satt där en nyfriserad målare med sitt sällskap. Vi hade turen på vår sida och kände en person som satt precis vid kanten mot gatan på uteserveringen. Dock inte i samma sällskap som målar-mästarn men jag hade perfekt spanläge. Våra blickar möttes vid åtminstone två tillfällen. Det kan ha varit fler men jag blev yr av uppenbarelsen och situation och minns inte det hela klart. Långa blickar utbyttes i alla fall. Det verkade som att ingen av oss ville titta bort.

Vad betydde det? Blickarna? Varför fick jag reda på att han satt där? Fanns där någon mening med att vi kände den där personen vi stannade upp och pratade med så att han fick syn på mig? Ska man tro på ödet? Det snurrar i mitt lilla huvud. Kanske är jag bara dum som ens lägger ner min tid på att tänka på det här.


Fredagen blev lugn men dock med läge för span. Ett mycket känt allsvenskt fotbollslag bodde hos oss över helgen så det fanns mycket att titta på. Fina kroppar och vackra ansikten i sportkläder, ibland bara överkroppar på grund av värmen. I don't complain!


Lördagen fylldes även den med jobb. Från tidig morgon till sen kväll. Hårt. Jag jobbade bar på kvällen och var i mycket gott sällskap. Det var fotbollskillarnas sista kväll och det betydde att de var fria att göra vad de ville. Dricka drinkar bland annat. Det tackade vi för. Utgången efter jobbet var lyckad. Det ledde till samtal med vissa speciella fotbollsspelare, eller bör jag säga en speciell kanske, på nattklubben. Det visade sig att vi båda ska gå ut i min hemstad till helgen. Vi bestämde lite löst en dejt på ett uteställe på lördag. Kan bli mycket intressant. Haha. I keep on dreaming..   

Kvällen avslutades med pizza på min veranda med C-J-L och den nya grannen ovanpå. Han är trevlig den där grannen. Nya kontakter tycker vi om.


Söndagen spenderades på stranden. Härligt. Men jag upptäckte idag till min fasa att jag fjällar på ryggen. Skandal.


Igår kom min älskade Sofie hem. Jag hade rast mellan mina två arbetspass så det blev kolapaj och kaffe i solen. Jag har saknat henne så mycket! Åh vad jag önskar att hon inte åkte tillbaka till England igen. Jag vill ha henne här. Till min stora skräck men också glädje har hon och Alex köpt hus i Bulgarien. Skrämmande. Men jisses vad det kan bli fint om somrarna med gratis boende i solen...


I morse var vi duktiga, Soffan och jag. Vi gick en nästan två timmar lång promenad vid havet. Soffan njöt av dofterna och den vackra naturen eftersom hon inte sett hav på över ett år. Jag lovar att jag aldrig kommer att utsätta mig för att bo i mitten av mittersta England igen. Havet kan man inte vara utan. Det finns inte. Hur klarade jag mig under mina 3 år?!


Nu är det dock dags för mig att vila middag någon timme innan det är dags för jobb. Det var en extremt hård kväll på jobbet igår. Natten spenderades med Mr. Väktare. Det började med djupa samtal och kuddkrig som senare urartade i vattenkrig och skrattattacker som nästan gav en andnöd. Farligt farligt. Men härligt härligt. Han vet precis hur han ska göra. Inte konstigt att man är trött nu dock.


Hoppas uppdateringen inte var allt för långdragen.

So long.



Lovedstoned - I think that he knows


Jag ♥ Kommentarer!
Postat av: Tina

Diggar dig tjejen! =)



kram

2008-06-10 @ 15:07:25
Postat av: Bloggföreståndarinnan

Tinan: Då är vi två, fast jag diggar ju dig så förståss! =) KRAM

2008-06-10 @ 15:26:10
URL: http://mybubble.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Din mailadress: (visas bara för mig)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0